Jól látható repülőgép tartozékok, de valószínűleg még soha nem vetted őket észre. A fekete háromszögektől a szárnyakon található sárga kampókig és az ablakokon lévő apró lyukakig ezek mind olyan elemek, amelyeknek egyetlen célja van: a biztonság. Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan menthetik meg az életedet ezek a látszólag jelentéktelen kis részletek.

Ismeretlen repülőgép alkatrészek, amelyek életmentőek lehetnek
Szárnyhorgok
A legtöbb repülőgép szárnyán kis sárga kampók láthatók. Aprók – de kulcsfontosságú alkatrészek, amelyek életeket menthetnek egy egyébként meglehetősen valószínűtlen baleset esetén.
Céljuk a szárny feletti evakuálás támogatása és a mentőtutajok biztosítása. Az ajtóból egy biztonsági kötelet vezetnek át rajtuk, hogy vízi leszállás esetén segítségükkel az utasok a szárnyon át elhagyhassák a gépet. Elvégre a szárny ebben az esetben feltehetőleg nedves és csúszós.

Mentőtutaj bevetése esetén a biztonsági kötelet ide lehet rögzíteni, és segítheti az utasokat, nehogy elessenek, miközben a tutajhoz igyekeznek.
Fejsze
Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága és a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság egyaránt előírja, hogy a közepes és nagyméretű repülőgépek valamennyi pilótafülkéjében kell, hogy legyen egy fejsze.
Ezeket általában a pilótafülkében tartják, és „baleset-balta" néven ismertek.
De vajon mi a céljuk? Lehetővé teszi a személyzet számára, hogy tűz esetén elválaszthassa egymástól a paneleket.
Fogantyúk a kijáratoknál
A vészkijárati ajtók mindkét oldalán található fogantyúk a személyzet támogatására vannak rendszeresítve, hogy megkapaszkodhassanak bennük, amikor az utasokat evakuálják.
Egyes utasok pánikba eshetnek, és esetleg véletlenül letaszíthatják a légiutas-kísérőket a csúszdáról.
A fogantyúk azért vannak, hogy beléjük kapaszkodva a kabinban maradhassanak, miközben segítenek az utasoknak kiszabadulni a gépből.
Fekete háromszögek
Sok repülőgépen a kabin falain kis fekete háromszögek találhatók.
Ezek a szárnyak helyzetét jelzik, és a személyzet tagjai használják, ha ellenőrizniük kell őket. Például, amikor a pilóta felszállás előtt szeretné manuálisan ellenőrizni a szárnyak helyzetét.
Ablaklyukak
Elgondolkoztál már azon, hogy mire való az a kissé zavarba ejtő lyuk a repülőgépablakon?
Nos, ez annak a biztosítása, hogy nyomással kapcsolatos probléma esetén először a külső üvegtábla repedjen meg. A kereskedelmi repülőgépek ablakai általában három rétegűek - külső, középső és belső – amelyek akrilból és üvegből készülnek.

Philip Spiers repüléstechnikai szakértő kifejtette, hogy a repülőgép belsejében lévő műanyag ablak megakadályozza, hogy az utasok a középső és külső üvegtáblákhoz hozzáférjenek.
A lyuk a középső üvegtáblában van, tehát egy légrés választja el a külső üvegtáblától. A lyuk segít fenntartani a nyomáskülönbséget, és így nem a belső ablaktáblára, hanem a külső üvegtáblára irányítja azt. Egy szóval, a biztonság érdekében van ez is.
„Ha az ablaktáblán nem lenne lyuk, a kabinban lévő összes nyomás a belső üvegtáblára hatna. Ha a nyomás kiviszi a külső ablaktáblát, a belső üveg még mindig elég erős ahhoz, hogy megtartsa a nyomást. Ráadásul ez elegendő időt biztosít a gépnek, hogy alacsonyabb magasságba süllyedjen, ami azonnal megoldja a problémát."
Hamutartók
A modern repülőgépeken már tilos a dohányzás, de a hamutartók használata kötelező, ha az utasok mégis megszegnék a szabályokat.
A hamutartókat biztonsági intézkedésként - minden esetre - a WC mellé szerelik.