Nem hiszed el, hogy miért perelte be a légitársaság az utast!

Az egyik légitársaság bíróság elé viszi annak az utasnak az ügyét, aki több mint 3000 kanadai dollárt költött ruhákra, miután eltűnt a poggyásza. Az Air Canada kezdetben 250 dollár kártérítést ajánlott fel a férfinak és feleségének, amit azonban ők visszautasítottak.

Az Air Canada és az elveszett poggyász esete - kinek van igaza? - illusztrációForrás: AFP/Daniel Slim

Mennyi az az „észszerű" összeg?

Ha gyakrabban repülsz, sanszos, hogy egyszer megtapasztald, hogy elveszett, vagy késik a poggyászod.

Rendkívül kellemetlen, amikor megérkezel a célállomásra, és ott azzal szembesülsz, hogy a nyaralásodhoz szükséges ruhák, vagy felszerelés nélkül maradtál.

Nos, pontosan ez történt Alaa Tannousszal és feleségével, Nancyvel még 2022-ben, miután az Air Canadával Torontóból Vancouverbe repültek. Amikor megérkeztek Vancouverbe, közölték Alaával, hogy nem érkezett meg a csomagjuk, és elmondása szerint azt sem tudták megmondani, hol lehet.

"Még nyomon követni sem tudták a poggyászt, nem tudták megmondani, hogy Torontóban van, vagy már útközben" – mondta el a férfi a CBC-nek. "Az volt az érzésem, hogy a csomagok teljesen elvesztek."

Ezt szem előtt tartva Alaa tájékoztatást kapott arról, hogy ő és felesége „észszerű összeget" költhetnek a szükségleteikre.

Mennyi az észszerű összeg, amit az elveszett, késedelmes csomagok esetén elvárhatunk a légitársaságtól? - illusztrációForrás: Shutterstock/hxdbzxy

A házaspár több mint 3000 kanadai dollárt (körülbelül 800 ezer Ft) költött dolgokra, majd később benyújtották a nyugtákat, hogy kártérítést kérjenek az Air Canada-tól – attól a légitársaságtól, amelyik elveszítette a poggyászukat.

Az Air Canada 250 dollárt (kb. 66 ezer Ft) ajánlott fel nekik, de ezt az összeget a házaspár visszautasította.

Alaa továbbította az ügyet a Kanadai Közlekedési Ügynökséghez (CTA), amely körülbelül 2400 kanadai dollár (kb. 635 ezer Ft) megfizetésére kötelezte az Air Canada-t; ez már egy olyan összeg volt, amit Alaa „méltányosnak" tartott.

A légitársaság nem hagyja magát

De most ugorjunk előre 2024 karácsonyára, amikor Tannousszék olyan bírósági dokumentumokkal találták magukat szemben, amelyek szerint az Air Canada bepereli őket.

Az Air Canada abban a reményben viszi az ügyet a Szövetségi Bíróság elé, hogy a CTA határozatát hatályon kívül helyezik.

„Megdöbbentő volt" – mondta el Alaa a decemberi esettel kapcsolatban. "Kiábrándító látni ezt a légitársaságot, mindazon pénzek után, amelyeket éveken át náluk költöttem... 2000 dolláros követelés miatt fellebbeznek."

Azonban az Air Canada többet is elárult az ügy részleteit tekintve: elmondták, hogy a házaspár 24 órán belül visszakapta a poggyászait, és hogy egyes tárgyakat, amelyeket követelni próbáltak, már azután vásárolták, hogy megkapták a csomagjukat.

Jogos követelés, vagy pofátlanság?

Az egyik Alaa által vásárolt tétel 1310,40 kanadai dollárba (kb. 347 ezer F) került: ez egy monogramos Tumi poggyász volt, közölte az Air Canada.

Közleményében a légitársaság azt írta : "Az ügyfél poggyászát kevesebb mint 24 órával a saját érkezése után kézbesítették. Az ügyfél járata 2022. május 25-én 11:08-kor érkezett Vancouverbe, a poggyászt pedig 2022. május 26-án, 9:15-kor szállították a szállodájukba."

Ha gyakran utazol, talán már veled is előfordult, hogy útközben valahol elveszett a poggyászod - elveszett poggyászok a londoni Heathrow repülőtéren - illusztrációForrás: AFP/Paul Ellis

Költségeiket lebontva május 25-én közel 570 kanadai dollárt (kb. 150 ezer Ft) költöttek piperecikkekre, közel 300 kanadai dollárt (kb. 80 ezer Ft) fehérneműre és hálóruhára, és több mint 1600 kanadai dollárt (kb. 424 ezer Ft) ruhára.

A légitársaság szerint, miután a poggyász visszakerült Alaához és feleségéhez, még 433 kanadai dollárt (kb. 115 ezer Ft) költöttek egy női tornacipőre. Másnap (május 28-án) pedig több mint 1000 kanadai dollárt fizettek a monogramos poggyászért.

Az Air Canada közleményt adott ki:

A jelenlegi törvények szerint az Air Canada nem fellebbezhet a Kanadai Közlekedési Ügynökség döntései ellen magához az ügynökséghez, hanem a Szövetségi Bírósághoz kell fellebbeznie. Ebben az esetben az Air Canada a Szövetségi Bírósághoz fordult, mert útmutatást kér arra vonatkozóan, hogy mi minősül észszerű költségnek, amelyet az ügyfelek követelhetnek."

A légitársaság, ha megnyerné a pert, nem kéri a perköltséget Alaától. A CDC arról számolt be, hogy az utas nem kíván ügyvédet fogadni az ügyben, mivel nem akar „több pénzt pazarolni".

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek