Egy volt légiutas-kísérő pontosan elárulta, mi történik, ha valaki meghal a repülőgép fedélzetén repülés közben, miután a héten egy ausztrál házaspár négy órán át kénytelen volt egy elhunyt mellett ülni.

A légiutas-kísérők felfedték a protokollt, mi van akkor, ha valaki meghal a járaton
A volt légiutas-kísérő, Jay Robert kifejtette, hogy a repülés közbeni haláleset kezelése „nagyon megterhelő", és „gyakran traumás" lehet minden érintett számára.
A HuffPostnak elmondta: „A 10 ezer méteres magasságban bekövetkezett haláleset a fedélzeten az egyik legfélelmetesebb helyzet a légiutas-kísérők számára, mert orvosi vészhelyzet történik, amelynek kezelése már amúgy is nagyon megterhelő. Ha egy egészségügyi vészhelyzet halálos kimenetelű, az nagyon traumatikus élmény lehet mindenki számára a repülőgép fedélzetén, különösen, ha az utas fiatal."
A légiutas-kísérő azért osztja meg a protokollt, mert a minap egy ausztrál házaspár férfi tagjának órákon át kellett egy halott nő mellett ülnie, miután meghalt a hosszú távú repülőjáratukon. Mitchell Ring és Jennifer Colin a Qatar Airways Melbourne-ből Velencébe tartó járatán voltak, amikor egy nő hirtelen összeesett a folyosón, miután a mosdóba ment.
„Sajnos a hölgyet nem tudták megmenteni, amit elég szívszorító volt végignézni" - mondta Mitchell.
A legénység tagjai ekkor rájöttek, hogy a pár mindkét oldalán üres helyek vannak, és arra kérték őket, hogy költözzenek át, helyet adva a holttestnek. A halott nőt Mitchell mellé helyezték, és a dohai repülés hátralévő négy órájában takaróval fedték be.
Jay Robert hozzátette, hogy a hosszú távú útvonalakon nagyobb eséllyel fordul elő elhalálozás, mert ezeken a repülőjáratokon több az utas, kevesebb az átirányítási lehetőség, és az utasoknak huzamosabb ideig kell leülniük, ami súlyos egészségügyi problémákat okozhat.
A fedélzeten azonban számos biztonsági intézkedést alkalmaznak, hogy megpróbálják korlátozni a halálesetek számát.
Egészségügyi ellátás a repülőgép fedélzetén
A légitársaságok saját sürgősségi egészségügyi eljárásaikat kidolgozni a nemzetközi előírásoknak és iránymutatásoknak megfelelően, de ezeket a légitársaság egyedi igényeihez igazíthatják. Ezért a protokoll légitársaságonként eltérő lehet, de a légiutas-kísérőket általában arra képezik ki, hogy életmentő beavatkozást nyújtsanak, tájékoztassák a pilótát és tanácsot kérjenek az egészségügyi szakemberektől.

Az összes légiutas-kísérő ismeri az újraélesztés folyamatát, vannak defibrillátorok a repülőgépek fedélzetén, amelyeket arra az esetre használhatnak, ha egy személy légzése leáll. A helyzet súlyosságától függően a kapitány ezután a légitársaság műveleti központjával együtt dönt arról, hogy továbbmegy-e a tervezett célállomásra, vagy átirányítják egy másik repülőtérre.
A Daily Mail szerint Dr. Paulo Alves, a MedAire légiközlekedés-egészségügyi globális igazgatója szerint léteznek bevált gyakorlatok az elhunytak testének tiszteletben tartására, miközben érzékenységet tanúsítanak mindenki iránt, akivel esetleg együtt utaztak.
Elárulta, hogy ezek közé tartozik, hogy a testet takaróval takarják le, és lehetőség szerint elkülönítik a többi utastól. Ha ez nem lehetséges, akkor az elhunyt személy az eredeti ülésén marad, a biztonsági övvel bekötve, hogy megakadályozza az elmozdulását a repülés során - írja a Mirror.
Az alábbi videó bemutatja, hogyan képzik ki a légiutas-kísérőket: