Egy széles körben elterjedt legenda szerint, ha gyakrabban és hosszasan hasonlítgatjuk össze a repülőjegyek árait, akkor többet fogunk fizetni. De mi áll valójában a háttérben? Segíthet a böngészési előzmények törlése?

Igaz lehet?
Ugyanaz a repülőjárat – különböző árak: nem titok, hogy a repülőjegyek ára nagyon eltérő lehet. Az ajánlatok a foglalás napjától vagy időpontjától függően változhatnak. Érdemes hát összehasonlítani az árakat a különböző weboldalakon és megvárni a kedvező időpontot.
De ha túl sokáig figyelsz egy járatot, akkor többet fogsz fizetni a jegyért – ez egy széles körben elterjedt mítosz, mely szerint a cookie-k elfogadásával a webhelyek megjegyzik az adataidat. Rögzítik, hogy mikor és milyen gyakran kerested fel az adott oldalakat. Úgy tűnhet, minél nagyobb érdeklődést mutatsz, annál magasabbak lesznek az árak. De vajon ez a mítosz tényleg igaz lehet?
Az ügyfelek adatai megváltoztathatják az árakat
A költségcsapda elkerülése érdekében sokan törlik böngészési előzményeiket, beleértve a sütiket is – és ezzel a webhelyek iránti korábbi érdeklődésüket is. Azonban ez felesleges – mondja Scott Keyes, az olcsó repülőjegyek szakértője. Keyes a Going amerikai utazási weboldal társalapítója, aki napjait a legjobb repülőjegy-ajánlatok keresésével tölti.
"Minden nap 100 000 repülőjegy árát vizsgáljuk át – szóval, ha valaki látja, hogy a cookie-k növelik-e az árakat, az mi vagyunk" – mondta el Keyes a Redditen. Feltevésének alátámasztására 100 alkalommal keresett rá egy járatra Denverből Londonba – az ár azonban változatlan maradt anélkül, hogy kiürítette volna a böngésző gyorsítótárát.

Ha az árak néhány percen vagy néhány napon belül emelkednek, akkor valószínűbb, hogy a kereslet nőtt meg a járat iránt. „A repülőjegyek hihetetlenül ingadozóak" – mondja Keyes.
A repülőjegy árak mindkét irányban ingadoznak
Hasonló következtetésre jutott az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Costumer Reports is. Két héten keresztül hasonlította össze az árakat a különböző foglalási portálokon – törölt böngészőelőzményekkel és hosszú keresési előzményekkel. Csak minden nyolcadik keresési lekérdezés eredményezett eltérő árakat ugyanazon járatok esetében – és a böngésző törlésével végzett keresések olcsóbb és drágább eredményeket is eredményeztek.
Következtetés: A böngészési előzmények időnkénti törlése jó ötlet. Azonban úgy tűnik, ez nem segít azon, ha olcsóbb repülőjegyeket keresünk.