Egy volt Emirates légiutas-kísérő megosztotta az utasok legőrültebb kéréseit a repülőgépeken, beleértve a McDonald's rendelést, a pelenkacserét, vagy a kérést, hogy lassítson a pilóta. Elképesztő sztorik következnek.
Pelenkacsere, McDonald's rendelés – A légiutas-kísérő elárulta a repülőgépen tapasztalt legextrémebb kéréseket
Marika Mikusova évekig dolgozott légiutas-kísérőként, és sok furcsa kérést kapott az utasoktól. Az egyik repülőjáraton egy utas megkérte Marikát, hogy hozzon a fiának egy hamburgert a McDonald's-ból, a tetején ketchuppal. Arra gondoltam, hogy vajon viccel, és azt várja, hogy ejtőernyővel ugorjak ki a repülőből a legközelebbi étteremig, hogy elhozzam neki? Elnézést kértem, és így válaszoltam: Sajnos nem szolgálunk fel hamburgert, hölgyem. De kínálhatok csirkét vagy marhahúst – mindkettőt burgonyapürével, szálas petrezselyemmel és gombával. Nem ellenkezett, és a csirkét választotta, természetesen ketchup nélkül."
Az egyik legjellemzőbb kérés volt, ami elhangzott, hogy hol vannak a WC-k az amerikai útlevéllel rendelkezők számára.
„Ilyenkor zavartan álltam, és próbáltam megérteni a dolgot. Elfojtottam a nevetést, de már nem tudtam uralkodni a felhúzott szemöldökömön. Uram, a WC-k minden utas számára közösek, útlevéltől függetlenül - válaszoltam. Az utasok ilyenkor általában abbahagyták az amerikai útlevelük büszke lengetését a szemem előtt, amikor rájöttek, hogy a legénység több nemzetiségű, és az útlevelük senkit sem fog lenyűgözni" – emlékszik vissza Marika.
A gyerek utasok nem újdonságok a fedélzeten. Marika azonban megosztott egy megdöbbentő élményt velük kapcsolatban: „Bevallom, eléggé megdöbbentett, amikor egy női utas megkért, hogy cseréljem ki a babája pelenkáját. Biztos összekeverte a fedélzeti személyzetet a dadusokkal. Szerencsére ezt nem szabad megtennünk.
Különösen szerettem, amikor az utasok „friss tejet" kértek tőlem. Sem a kollégáim, sem én nem tudtuk, hogy pontosan mit értenek ez alatt. Van azonban egy mítosz, amit szeretnék eloszlatni – nem, nincs élő tehenünk a repülőgépen, de az utasok így is friss tejet kapnak.
Marikának van egy személyes kedvence a furcsa kérések között egy női utastól, aki megkérdezte tőle: „Hallottam, hogy gyógyfürdő és spa is van a fedélzeten. Megcsináltathatom a körmeimet?" Annyira nagy volt a kísértés, hogy elküldjem a hölgyet a kapitányhoz, mondván, hogy a mai járatán francia manikűrt csinál, és szerencséje van, mert ma 20 százalékos kedvezményt ad. Viszont szakemberként azt kellett válaszolnom: „Sajnos, hölgyem, gyógyfürdő nincs a repülőgépen, csak zuhany, kizárólag az első osztályon ülő utasok számára."
Egy másik alkalommal egy utas kérte Marikát, hogy szóljon a kapitánynak, hogy lassítson egy kicsit, mert rosszul lett a sebességtől. „Szerettem volna nyilvánosan bejelenteni az összes utasnak: a Delta 36-os ülésén ülő utas le akarja lassítani a gépet, így ha nem sikerül elérniük az átszállás során a következő repülőgépet, ő a hibás" – osztotta meg Marika.
Szintén emlékezetes kérés volt, amikor egy utas nem volt hajlandó az ablakhoz ülni, mivel nemrég dauerolták a haját, ezért nem akarta, hogy a repülőgép ablakán át befújó szél tönkre tegye.
„Azt gondoltam, megmagyarázzam-e a hölgynek, hogy a repülőn amúgy sem lehet ablakot nyitni repülés közben. Megkért, hogy másik helyre ülhessen, amit örömmel megtettem, és azt mondtam neki: Persze, hölgyem, ez érthető, bármelyik üres ülésre leülhet, ahová csak akar."
Az alábbi videó bemutatja, hogyan képezi ki az Emirates légitársaság a légiutas-kísérőket: