Bár nem egészen 007-es szintű hírszerzés – de az Emirates járatok légiutas-kísérőinek munkájuk elvégzéséhez és a biztonság megőrzéséhez egy kis kémmunkára is szükségük van. Marika Mikusova, egy volt Emirates légiutas-kísérő három „Diary Of A Flight Attendant" (Egy légiutas-kísérő naplója) könyvet is írt arról az öt évről, amelyet a híres légitársaság kötelékében dolgozott.

Egy volt légiutas-kísérő elképesztő történetei az első osztályról
Különös feladatok a biztonság érdekében
Az Emirates légitársaságnál légiutas-kísérőként dolgozó hölgy számos furcsának ható feladatról is beszámolt, mint például arról, hogy az első osztály személyzetének 30 percenként „meg kell néznie" az utasokat. Miért?
„Csak azért, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy élnek – szó szerint" – magyarázta a 35 éves nő. „Persze ez a kukucskálás csak az első osztályra vonatkozik, mivel ezek kis különálló fülkék, szinte teljesen elszeparált magánélettel."
A business class ülései nyitottak, így nincs szükség ilyen különleges – bár a magánéletet sértő – bánásmódra.
Majd így folytatta: „A személyzetet általában arra kérik, hogy figyeljen, és tudjon arról, hogy repülés alatt mi történik a kabinokban."
„Például az utasokat a repülés elejétől fogva, beszállástól a repülés végéig meg kell figyelnünk és értékelnünk kell. Erre azért van szükség, hogy megakadályozzuk egy lehetséges probléma – egészségügyi gondok, ittas utas és hasonlók kialakulásának lehetőségét.
"Tehát egész repülés alatt figyelnünk kell rájuk, folyamatosan figyeljük, hogy jól vannak-e az utasok."
Durva esetek
Vajon Marika találkozott durva viselkedéssel is az ellenőrzések során?
„Ó, hogyne. Volt néhány, aki egészen furcsán viselkedett, például az egyik pár a konyhánk előtt alakított nagyot. Tudtunk róla, hogy gondot okozhatnak, ezért távolról szemmel is tartottuk őket, készen álltunk arra, hogy bármelyik pillanatban ugorjunk, ha a viselkedésük elfogadhatatlanná válna. És így is történt! A férfi utas a barátnője ajkát csókolta, miközben a konyha falához szorította.
Közbe kellett avatkoznunk, és vissza kellett küldenünk őket a helyükre. Aztán vigyáztunk rájuk. Időnként elsétáltunk és diszkréten megnéztük őket, hátha úgy döntenek, hogy a takaró alatt folytatják. Ha ugyanis elkapnak, bajba kerülhetünk emiatt, különösen arab légitársaságok esetén.

A munka nyugodtabb része
- Általában a repülésnek ezt a csendesebb részét szeretik jobban a légiutas-kísérők a kevesebb tennivaló miatt?
„Határozottan" – válaszolta Marika, aki most Prágában él. „Azt szeretjük, ha végeztünk az ételek felszolgálásával, az utasok jóllaktak és aludni készülnek.
„A következő étkezés előtt ellenőrizzük és kitakarítjuk a WC-ket, és ellenőrizzük, hogy nincsenek-e eltömődve a füstérzékelők, pótoljuk a WC-papírt és az arctörlőt, és így tovább.
Aztán végigsétálunk a kabinokon, ezüsttálcáinkon gyümölcslevekkel és vízzel, és aki nem alszik és szomjas, azt megkínáljuk. Aztán ismét végigmegyünk, hogy az üres műanyag poharakat összeszedjük. Ezt 45 percenként megismételjük a következő szervizig vagy a leszállás előkészítéséig."
De milyen is az Emirates első osztálya?