Bekeményít Ryanair, mostantól súlyos összegekre pereli a rendbontó utasokat

A Ryanair, Európa legnagyobb légitársasága megelégelte a rendbontó utasokat a repülőgépeken, ezért komoly szankciókat vezet be. Például most 15 000 eurós (több, mint 5 millió forintos) kártérítést kér egy utastól, aki tavaly a nem megfelelő viselkedésével járatkésést okozott.

A Ryanair fapados légitársaság ezentúl komoly összegere pereli a minősíthetetlenül viselkedő utasokat - illusztrációForrás: Shutterstock/David Herraez Calzada

Bekeményít Ryanair, mostantól súlyos összegekre pereli a rendbontó utasokat

Az írországi székhelyű fapados Ryanair légitársaság bejelentette, hogy bírósági eljárást indított egy utas ellen, aki tavaly áprilisban megzavarta a Dublinból a spanyolországi Lanzarotéba tartó járatának menetrendjét. „Ennek az utasnak a megbocsáthatatlan viselkedése arra kényszerítette ezt a repülőjáratot, hogy Portóban szálljon le, ezért késett, ami 160 utasnak szükségtelen fennakadást okozott" - áll a légitársaság online közzétett közleményében.

A Ryanair közölte, hogy keresetet nyújtott be az ír körzeti bírósághoz a késés költségeinek behajtása érdekében, beleértve az éjszakai szállást, az utasok költségeit és a leszállási költségeket.

Az elmúlt években számos jelentés érkezett az utasok a Ryanair járatain történt zavaró magatartásról. Az Independent novemberben arról számolt be, hogy a Ryanair egyik járata kénytelen volt értesíteni a hatóságokat, mielőtt leszállt Tenerifén, miután több utas beszámíthatatlanul viselkedett, és egy személy a folyosón vizelt.

A múlt hónapban egy görög bíróság elítélt egy utast, aki megzavarta a Ryanair egyik athéni járatát 2020- ban, és öt hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott, valamint 400 eurós pénzbüntetést.
„Ez csak egy a számos következmény közül, amellyel a Ryanair a zéró tolerancia politikája részeként szembenéz a repüléseket megzavaró utasokkal" - mondta a légitársaság szóvivője.

A Ryanair szóvivője nem kívánt részleteket közölni a CNN-el az incidensről, de azt mondta, hogy ez az első alkalom, hogy a társaság polgári jogi eljárást indít egy írországi utas ellen. Ez új megközelítést jelent az utasok rakoncátlan viselkedésének kezelésében.
Az utasok zavaró magatartásának megszüntetése érdekében polgári fellépést tervezünk a rendbontó utasokkal szemben" – tette hozzá a szóvivő.

Megváltozik a beszállókártya is

A Ryanair légitársaság a beszállókártyával kapcsolatban is változtatásokat vezet be idén. Korábban már beszámoltunk róla, hogy a légicég a tervek szerint májustól megszünteti a papír alapú beszállókártyákat, és a bejelentkezési pultokat a repülőtereken.Az utasoknak online vagy a Ryanair alkalmazásában kell bejelentkezniük, mielőtt megérkeznének a repülőtérre. A légitársaság célja, hogy májustól eltűnjenek az utasfelvételi pultok.

Sajnos mindennaposak az alábbi videóban látható incidensek a Ryanair repülőgépein:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek