Egy felmérés aszerint rangsorolta a legnépszerűbb légitársaságokat, hogy mekkora lábteret és ülés méretet biztosítanak utasaiknak, egyes légitársaságok ugyanis lényegesen több helyet kínálnak rövid távú járataikon is, mint mások. Lemérték a Ryanair, az easyJet és a WizzAir lábtereit is.
Már ülés- és lábtér méret szerint is választhatunk légitársaságot
Jól megérdemelt pihenésünk és a felhőtlen kikapcsolódás víziójával, páratlan érzés, amikor végre repülőre ülhetünk. Ilyenkor még a repterek zsibongása is édes füleinknek. Mivel a nemzetközi utazás végre fellendülőben van a világjárvány után, a szakértők most az egyik legforgalmasabb nyárra számítanak. Ahogy elkezdődik az iskolai szünet, családok ezrei fognak repülőre ülni, hogy külföldre meneküljenek.
A repülőterek és az utazásszervezők már most a foglalások felfutását tapasztalják, a Liverpool Echo jelentése szerint azonban a hosszú távú járatokon való kényelem hiánya még a legtapasztaltabb utasok számára is próbatétel marad.
Ha a repülőgép ülése kevésbé tágas, ráadásul a vártnál kisebb lábtérrel is rendelkezik, a felismerés pillanatok alatt totális illúziórombolás lehet a nyaralásra nézve.
Márpedig az ülésméretek és a lábtér mérete légitársaságonként eltérő.
Azok számára, akik nem szeretnek extra lábteret kérni, egy 2023-as felmérés összehasonlította a 12 nagy légitársaság lábterét és ülésszélességét az Egyesült Királyságból induló rövid távú járatokon – írja a Daily Record.
Kik a legjobbak és kik a legrosszabbak?
A kutatás a lábtér meghatározásához az "ülés dőlésszögét" mérte, vagyis a saját és az előttünk lévő ülés közötti távolságot. Ebben az Aer Lingus, a Lufthansa és a KLM végzett az élen, 31-32 hüvelykes (78.74 – 81,28 cm), 29-33 hüvelykes (73,66 – 83,82 cm), illetve 30-32 hüvelykes (76,20 – 81,28 cm) ülésmagasságot kínálva.
A spektrum másik végén a Wizz Air és a TUI végzett, amelyek a legkevesebb lábteret biztosítják, mindkettő üléstávolsága mindössze 28 hüvelyk (71,12 cm).
Ami az ülésszélességet illeti, vagyis ami az ülést két karfája közötti tényleges távolság, a legtöbb légitársaság hasonló méretű, nagyjából 17 hüvelykes (43,18 cm) üléseket kínál. Az easyJet, a TAP Portugal és a Lufthansa azonban egy kicsit több helyet biztosítanak, 18 hüvelykben (45,72 cm).
2025-ben szabályváltozások jönnek
Ez azért van így, mert 2025-ben néhány változás várható a légitársaságoknál, amelyekkel nem árt tisztában lenni, hogy elkerüljük a váratlan csalódásokat. Nincs is annál rosszabb, mint kiérni a repülőtérre, majd nem várt díjat fizetni azért, mert nem ismertük mondjuk a választott légitársaság új poggyászszabályát.
Míg a légitársaságok igyekeznek a tőlük telhető legjobban kommunikálni a foglalási, beszállási, ültetési, poggyász és egyéb folyamataikon végrehajtott változtatásokat, néha azonban nehéz velük lépést tartani.
Egy Budapest-Abu Dhabi útvonal már nem rövid táv... lássunk néhány tippet, hogy vészeljük át az 5 órás repülőutat a Wizz Air A321neo fedélzetén: