Karácsonykor holttestet találtak egy repülőgép futóművében - Megdöbbentő, hogy került oda

Karácsonykor, december 24-én egy holttestet találtak a United Airlines repülőgépének futómű kerékterében. Az UA202-es járat keleti idő szerint 21:31-kor indult a Chicago O'Hare nemzetközi repülőtérről, és Hawaiion, a maui-i Kahului repülőtéren 14:21-kor szállt le, vagyis összesen nyolc óra 41 perc alatt ért célba.

United Airlines repülőgépének futóművében bújt meg a potyautas, akinek leszállás után találták meg a holttestét - illusztrációForrás: Shutterstock/Skycolors

Holttestet találtak egy repülőgép futóművében

A United Airlines a CNN-nek adott közleményében ezt írja: „Kedden a maui Kahului repülőtérre érkezéskor egy holttestet találtak egy United Airlines repülőgép egyik futóművének kerékterében. A futóműhöz viszont csak a repülőgépen kívülről lehetett hozzáférni."
Egyelőre nem tudni, hogy az áldozat hogyan tudott bemászni a gépbe, vagy mikor sikerült bejutnia a futóműrekeszbe, ezért a maui rendőrség ezt is vizsgálja.

A rendőrség szóvivője a Hawaii News Now helyi hírügynökségnek elmondta: „A maui rendőrség jelenleg aktív nyomozást folytat egy elhunyt személy ügyében, akit ma délután egy szárazföldről érkező járaton fedeztek fel. Egyelőre további részletek nem állnak rendelkezésre."

Potyautasok az utasszállítóban

Noha a repülőgép futóművébe bújni nem olyasmi, amit te vagy én nem tennénk, de sajnos ez egy gyakori közlekedési mód a potyautasok számára, ami sok esetben végzetes lehet.
Tavaly egy férfi december 29-én túlélte az Algériából Franciaországba tartó két és fél órás repülést a futóműnél. Kritikus állapotban találták meg, hipotermia alakult ki nála, ezért a francia hatóságok kórházba szállították.

Életveszélyben

A levegőben a repülőgépek akár -40 fokos hőmérséklettel is megküzdenek, viszont az emberi szervezetet ez nagyon megviseli. A potyautasoknál gyakran hipoxia és hipertermia alakul ki, de természetesen oxigénhiány is előfordul. Ha egyáltalán túlélik a felszállást és nem zúzódtak-e össze, amikor a kerekeket felszállás után visszahúzzák a pilóták. Leszállás előtt pedig még a magasban kinyílik a futómű rekesze. A Simple flying ezt írja : „Egy másik jelentős kockázat, hogy a potyautasok jóval azelőtt leesnek a repülőgép kerekéről, hogy az elérné a célját. Általában a futóművet körülbelül kb. 500 méteres magasságban helyezik üzembe, így több esetben hagytak már így el potyautasokat."

A legáltalánosabb ok, amiért a potyautasok bemásznak a repülőgépekbe az, hogy menedékjogot kérjenek, bár a körülmények még nem ismertek, hogy az elhunyt férfi miért mászott fel a Chicagóból Mauiba tartó járatra – írja az Unilad.

Az alábbi videóban egy potyautas meséli el a túlélésének történetét:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek