Egy volt légiutas-kísérő elárulta, mi történik, ha meghal egy utas repülés közben egy kereskedelmi járaton. Ez nem egy olyan forgatókönyv, amelyben bárki, bármilyen módon részt akar venni, de nem árt ha tudjuk, mi ilyenkor a protokoll.
Meghal egy utas repülés közben – A légiutas-kísérő elárulja mi volt régen, és mi van ma
Képzeld el, hogy éppen nyaralni készülsz, amikor a repülőgépen felhangzik a torokszorító kérdés: „Van orvos a fedélzeten?" Sajnos annak ellenére is, hogy egy orvos válaszolt a hívásra, és minden tőle telhetőt megtett, a járat egyik utasa meghalt repülés közben.
Nincs több teendő a megmentése érdekében, de mi történik ezután?
Nos, egy volt légiutas-kísérő beszélt a Ladbible-nek arról, hogy a személyzetnek el kell fogadnia a tragikus helyzetet. Lehet, hogy ez egy hollywoodi forgatókönyv, de a való életben is megtörténik, és a stábnak olyan higgadtan és profin kell kezelnie a kellemetlen helyzetet, amennyire csak lehet.
Vannak speciális szabályok is, amelyeket be kell tartani, és ezeket valójában morbid okból kellett megváltoztatni.
Szóval, mi volt a régi eljárás az elhunytakkal?
Mandy Smith, egy korábbi légiutas-kísérő, aki 12 évig dolgozott a Virgin Atlantic-nál, azt mondta: „Szerencsére ez nem történt meg velem. Viszont egy volt kollégámmal igen, hogy a járatán elhunyt egy utas. Régebben be kellett helyeznünk az elhunytat a repülőgép mosdójába, majd be kellett zárni."
Ez egy módja annak, hogy biztosítsák az elhunyt személy méltóságát és távol tartsák a holttestet a többi utastól, de ezzel volt egy probléma.
Mandy elmagyarázta: Mivel a WC-re ültették le őket, beállt a rigor mortis, a hullamerevség. Ez eltart egy ideig, és ebben a pozícióban nem férnek el a koporsóban."
Ebben az esetben a halottszállítóknak extra intézkedéseket kellett tenniük, hogy az elhunytat betegyék a koporsóba és abban szállíthassák el. Ez magában foglalja az izmok és ízületek hajlítását a feszültség oldása érdekében, hatékonyan masszírozva a holttestet.
„De van egy módja annak, hogy megakadályozzuk ennek szükségességét, vagyis gondoskodunk arról, hogy a holttest fekvő helyzetbe kerüljön" – mondja a volt légiutas-kísérő. Valószínűleg már kitaláltad, mit jelent ez egy repülőn.
„Sajnos most az ülések elé kell fektetnünk őket, és meg kell próbálnunk megnyugtatni a szeretteiket és a többi utast. Az elhunyttal tisztelettel kell bánni, le kell takarni őket takaróval, és esetleg a környezetet is lezárni egy takaróval."
Ha meghalt valaki a fedélzeten, a törvény szerint nekünk, légiutas-kísérőknek újraélesztést kell végeznünk, amíg megállapítást nyer a végleges halál. Ha baleset történt a fedélzeten, vagy ha valaki szívrohamot kapott, akkor folytattuk az újraélesztést. De ha valaki természetes okok miatt halt meg, vagy másfajta betegség miatt, akkor nyilvánvalóan nem kell semmit tennünk vele.
Értesítenünk kell a földi személyzetet, hogy egy mentő vagy a halottkém fogadja őket. Valójában nem történne kényszerleszállás, normál leszállásként kezelnénk, ha az illető biztosan elhunyt" – mondja a volt légiutas-kísérő.
Az alábbi videóból megtekintést nyerhetsz a légiutas-kísérők munkájába: