A kísérlet bebizonyította, hogy ez a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen

A tudósok szándékos légi balesetet hajtottak végre egy utasszállítóval, hogy megvizsgálják, melyik ülésnek van a legnagyobb esélye a túlélésre és melyik a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen.

A tudósok bebizonyították, hogy melyik a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen, ha légi baleset történik - illusztrációForrás: Shutterstock/ Andrii Vodolazhskyi

A kísérlet bebizonyította, hogy ez a legbiztonságosabb ülőhely a repülőgépen

2012-ben tudósok egy csoportja szándékos légi balesetet idézett elő egy utasszállító repülőgéppel a mexikói sivatagban, hogy meghatározzák, melyik ülésen lenne a legjobb ülni, ha egy kereskedelmi repülőgép lezuhanna.

Természetesen nem voltak valódi emberek ezen a gépen, ehelyett tele volt törésteszt-bábukkal, kamerákkal és mérőműszerekkel.

Az összes szükséges engedély megszerzése után 2012. április 27-én kerülhetett sor a tesztre, azzal a gondolattal, hogy valakinek a pilótafülkében kell lennie, amikor a repülőgép felszáll az egekbe. A gépet egy hatfős legénység vitte fel, mielőtt egy távirányítós kezelőhöz került, aki egy másik gépen, a Boeing mögött repült.

A fedélzeten lévő legénység mindössze három perccel a becsapódás előtt, ejtőernyővel kiugrott a gépből.

A repülőgép balesetben a gép futóműve és maga a repülőgép több részre szakadt.
Tehát a kérdés, amit mindannyian feltettünk már, hogy melyik ülések a legbiztonságosabbak?

Nos, a 7A ülés több mint 150 méterrel odébb került a balesettől, ezért szinte biztos, hogy meghalt volna a benne ülő személy.
A szakértők végül arra a következtetésre jutottak, hogy baleset esetén a legjobb helyek a szárnyak mellett vannak. A gép hátulja közelében is biztonságosabbak az ülőhelyek, mivel ott a legerősebb a repülőgép teste.

Valójában a tudósok eredményei szerint a repülőgép hátuljában ülő utasok komolyabb sérülés nélkül kiszállhattak volna a roncsból, és elhagyhatták volna a helyszínt, mivel a tesztben a gép eleje érte el először a talajt.

Viszont ha a gép hátulja ütközött volna először szilárd talajjal, akkor valószínűleg más történt volna a hátul utazókkal.

A tisztviselőknek sok akadályt kellett leküzdeniük ahhoz, hogy végül teljesítsék a tesztet. Eredetileg az Egyesült Államokban készült volna, de a csapat soha nem kapott engedélyt az államok tisztviselőitől. Így Mexikó mellett döntöttek, ahol lehetővé vált számukra, hogy teljesítsék a fontos tesztet – írja az Unilad.

Nemrég írtunk a témában egy másik cikket, amelyben Doug Drury ausztrál repülési szakértő az elmúlt évtizedek statisztikáira támaszkodva az utolsó sor középső üléseit nevezte meg a legbiztonságosabbnak, ahol a halálozási arány mindössze 28 százalék. Viszont szerinte a legveszélyesebb ülőhelyek a kabin középső harmadában lévő folyosóknál találhatók, 44 százalékos halálozási rátával. 

Az alábbi videóban egy pilóta mondja el a véleményét a biztonságos ülésekről:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek