Egy család kálváriája: „A kisbabánkkal két napig a repülőtér padlóján aludtunk, felháborító amit a légitársaság tett”

Lowri Gallagher elmondta, hogy családja, kisgyermeke és kisbabája kénytelen volt a palmai repülőtér padlóján aludni, miután az easyJet járatát két egymást követő napon törölték – majd „jóindulatú gesztust" kapott a légitársaságtól, amit „nevetségesnek" minősített.

A család kisgyermeke és kisbabája a repülőtér padlóján aludtForrás: Lowri Gallagher

Egy család kálváriája: kisgyermeke és kisbabája két napig a repülőtér padlóján aludt

Egy család, akit két éjszakára a repülőtér padlóján hagytak, elmesélte az easyJet „nevetséges" és „nem megfelelő" kompenzációs ajánlatát, miután tönkretették az utazásukat.

A család kiruccanása rémálomszerű véget ért, amikor az utolsó órában két helyettesítő járat elszállt, és arra kényszerültek, hogy alternatív repülőjegyet vegyenek vissza Leedsbe, mérföldekre az otthonuktól Ferndale-ben.

Lowri Gallagher és Rhondda Cynon Mallorca szépséges partjait élvezte Shane Stevensonnal, valamint 2 és 1 éves gyermekeikkel. A család egy all-inclusive utazáson repült az easyJet légitársasággal, és augusztus 14-én, szerdán este 23:20-kor indultak vissza.

Este 8-kor megérkeztek a repülőtérre, ahol a légitársaság alkalmazásában látták, hogy a repülőjáratukat törölték. A repülőtéren kértek segítséget, de az easyJettől senki sem volt ott. A repülőtéri személyzet azt mondta, hogy tartsanak ki. Este 20:30-kor kaptak egy újabb e-mailt, amelyben új járatot ígértek másnap 14:30-kor. Az egyetlen tanács, amit kaptak, hogy foglaljanak maguknak szállást – írja a Wales Online.

Lowri elmondta, hogy a legolcsóbb szálloda éjszakánként 1500 font felett volt, és a légitársaságnak nem volt személyzete a repülőtéren, így bizonytalanok voltak a visszatérítést illetően. Kénytelenek voltak túlzott árat fizetni az ételekért és italokért, és még pelenkát is kölcsön kellett kérniük a kisfiuk számára.

Másnap, miután a második járat közel ötórás késéséről értesültek, rájöttek, hogy végül azt is törölték, és az easyJet képviselőit továbbra nem látták a repülőtéren. Végül sikerült elkapniuk egy Leedsbe tartó járatot, ami alig 600 fontba került, és Shane anyukája segített, aki autót bérelt, hogy felvegye őket. Miután Shane családjával töltötték az éjszakát, kölcsön vették a nővére autóját, hogy visszamenjenek Bristolba, hogy elhozzák a saját járművüket, és hazainduljanak Dél-Walesbe.

Az EasyJet légitársaság a család szerint nem kezelte megfelelően a repülőjáratok törlése miatt bekövetkezett problémákat - illusztrációForrás: Shutterstock/Darwelshots

Magyarázkodik az easyJet

Az EasyJet később a repülési fennakadásokat a Palma repülőtér kedvezőtlen időjárásának és légiforgalmi irányítási problémáinak tulajdonította. Augusztus 19-én biztosították a családot, hogy bocsánatkérést, költségtérítést és „jóindulatú gesztust" kapnak.

A család csak hat hét után kapta meg a visszatérítést, és ez akkor volt, amikor a WalesOnline felvette a kapcsolatot a légitársasággal. A légitársaság „jószolgálati gesztusa" kezdetben egy 200 font értékű easyJet utalványból állt, amelyet némi oda-vissza utalás után 240 fontra emeltek – Lowri viszont ezt sértőnek találta.

Kártérítés a légitársaságtól

Lowri megosztotta a csalódottságát: „Az easyJet eredeti 200 font értékű, nevetséges üdülési utalványát felváltotta egy 240 font értékű üdülési utalvány, amelyet közvetlenül az easyJet számlánkra utaltak anélkül, hogy megkérdezték volna, hogy elfogadjuk-e. Az utalvány semmit sem ér. Soha többé nem repülök easyJettel, és a 240 font közelébe sem ér az én és a párom kínjának. A babáink a hideg betonpadlón aludtak úgy, hogy senki sem tartózkodott az easyJettől a reptéren, hogy tanácsot adjon vagy segítsen.

A kártérítés utalvány formájában a közelébe sincs annak az összegnek, amit kifizettünk, hogy egy másik társasággal kellett repülnünk, és 300 mérföldre kellett leszállnunk otthonról, mert nem szerveztek nekünk alternatív járatokat. Körülbelül 1000 fontot költöttünk pluszban.

Ha követtük volna a kifogásolható online adott tanácsaikat, és önszántukból foglaltunk volna szállodákat, valószínűleg több mint 5000 fontot fizettünk volna volna zsebből. Az easyJet úgy gondolja, hogy egy 240 font értékű üdülési utalvány küldése megfelelő ellenszolgáltatás? Nem, köszönöm "

Az easyJet képviselője megerősítette, hogy a cég közvetlenül a családtól kért bocsánatot. Hozzátették: „Csapatunk egyik tagja hétfőn felveszi a kapcsolatot a családdal, és felajánlja nekik a jóindulat gesztusát készpénzként, nem pedig utalványként" – írja a Mirror.

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek