Egy videófelvétel megörökítette a félelmetes leszállást, ahogy az Airbus A321-es utasszállító leszállás közben egyik oldalról a másikra imbolygott és pattogott a kifutón, amikor leszállt a görögországi Skiathosban. A landolás során eltört a futóműve is.
Félelmetes leszállás Görögországban, pattogott az utasszállító a kifutón
A Sunclass Airlines dán charter légitársaság Airbus A321-es utasszállító repülőgépe félelmetes leszállást hajtott végre szeptember 15-én. A közösségi oldalakon közzétett videón látható, ahogy a repülőgép a kifutópálya felé sodródik a görögországi Skiathos szigetén lévő Skiathos repülőterén.
A videón a repülőgép bizonytalanul száguldozik, ahogy a földre ér, szárnyai egyik oldalról a másikra billegnek. Amint végül földet ér, a gép egyszer visszapattan az aszfaltról, és rázkódik, mielőtt végre megáll a kifutópályán.
Az OY-TCG lajstromjelű Airbus tele volt utasokkal. A svédországi Stockholm Arlandából indult. Az Aviation24. bejelentése és a Flightradar24.com repüléskövető oldal adatai szerint a repülőgép október 3-ig nem is szállt fel újra.
Az Avherald.com arról számolt be, hogy a géphez új futóműre van szükség az ütközés ereje miatt, és hozzátette, hogy időközben csereként egy másik járatot biztosítottak.
Ezért volt nehéz a leszállás
Az online felvételt megtekintő emberek megmondták, miért volt olyan nehéz a leszállás. Egy kommentelő azt mondta: „Az egész leszállás művelete nem volt tökéletesen összehangolt." Egy másik kifejtette, hogy a pilótának valószínűleg „nagyon kevés ideje volt reagálni", mondván: „Nagyon csúnya negatív szélnyíró van a Sunclass A321-nél, és nagyon kevés idő van a reakcióra."
Másokat megdöbbentett a felvétel, az egyik kommentelő meghatódva azt mondta: Istenem, egy őrült landolás volt, majdnem a motort is odacsapta, szerencse, hogy megúszták." Egy másik azt mondta: „Igen... azt a futóművet ki kell cserélni. A harmadik pedig hozzátette: „Kicsit göröngyös volt, de legalább nem lett nagyobb baj."
A kemény leszállások ritkák, de jellemzően a pilóta irányításán kívül eső tényezők okozzák.
Az ilyen típusú leszállás okai között szerepelhetnek a földet érésnél uralkodó időjárási viszonyok, esetleges mechanikai problémák, vagy a repülőgép súlya. A pilóták bizonyos esetekben úgy is dönthetnek, hogy a kemény leszállás a legjobb lépés – írja a Mirror.
Egy tanuló pilóta is odacsapta az általa vezetett repülőt a kifutóhoz
Még április végén adtunk hírt egy másik félelmetes landolásról, amikor a Lufthansa tanuló pilóta által vezetett gépe a németországi Frankfurtból, több mint 11 órás repülés után a Los Angeles-i repülőtéren szállt le. A leszállásról készült videó felvételeken jól látszik, hogy a repülőgép megcsúszik a kifutópályán, majd a földet érés közben megpattan, miközben a kerekeitől füst száll fel. A gép ezután újra a levegőbe emelkedik, néhány percig repül, mielőtt végül sikeresen landol. Szerencsére akkor sem sérült meg senki.