Egy légiutas-kísérő ezt az utastípust már akkor gyűlöli, mielőtt felszállna a repülőgépre

Egy légiutas-kísérő ezt az utastípust már akkor gyűlöli, mielőtt felszállna a repülőgépre: a gúnynevükön kaputetveket. A kaputetvek egy becsmérlő kifejezés azokra az utasokra, akik jóval azelőtt leselkednek a repülőtér kapuja körül, hogy elérkezett volna az ideje a beszállásnak.

A légiutas-kísérő szerint a kaputetvek viselkedése nem megengedhető a repülőtéren - illusztrációForrás: Shutterstock/ Sorbis

A légiutas-kísérő szerint a kaputetvek mindenkinek gondot okoznak, mert akadályozzák a repülőtér forgalmát

Úgy tűnik, a kifejezés egy 2005-ös FlyerTalk vitafórumból származik, ahol az egyik felhasználó megalkotta a kifejezést, hogy jelölje azokat, akik a kapu közelében várakoznak, hogy a lehető legkorábban felszállhassanak, és biztosítsák, hogy elegendő hely legyen a fejük felett a kézipoggyászuknak.

Brian Hart Hoffman, aki nyolc évig volt légiutas-kísérő a US Airwaysnél és az Alaska Airlinesnél, a Thrillistnek ezt mondta: Nagyon utálom a kaputetveket. Nincs szükség erre a viselkedésre, és abszolút akadályozza a beszállást."Hozzátette, hogy azok az emberek, akik ilyen viselkedést tanúsítanak, „úgy tűnik, fontosabbak, mint bárki más, aki repül". Brian elmondta, hogy a kaputetvek nem csak késleltethetik a felszállást azáltal, hogy megakadályozzák az emberek felszállását, de azt is megakadályozzák, hogy az emberek leszálljanak a bejövő járatról.
Más szakértők egyetértenek Brian álláspontjával, mondván, hogy a kaputetvek késést okozhatnak a fel- és leszálláskor.Rich Henderson légiutas-kísérő, aki egyben a Two Guys on a Plane alkotója is,  azt mondta, hogy a kaputetvek olykor a személyzetet vagy a takarítókat is megakadályozzák abban, hogy felszálljanak a gépre, ami szintén késéseket okoz.

Felesleges tülekedni a repülőgépen a beszálláskor - illusztrációForrás: Shutterstock/ Rawpixel.com

Samantha Facteau, a Delta Air Lines szóvivője elmondta, hogy a kapu előtti torlódás megnehezítheti a segítségre szorulók számára a kapu elérését, illetve a mozgást segítő eszközökkel rendelkezők is nehezebben boldogulnak miattuk.

Kristie Tse, a Mentális Egészségügyi Tanácsadó pszichológusa azt mondta, hogy „a kapunál ácsorgás gyakran a szorongás és a kontrollvágy keverékéből fakad".

Hozzátette: „Az egyének elsöprő késztetést érezhetnek arra, hogy biztosítsák pozíciójukat, attól tartva, hogy lemaradnak, vagy következményekkel kell szembenézniük, ha nem cselekszenek gyorsan. Ez a viselkedés mögöttes bizonytalanságra vagy a folyamatba vetett bizalom hiányára utalhat."

A gyakori utazó Pip Davidson elmondta, hogy számára a szorongás határozottan motiváló tényező, mivel stresszes lesz, és „túlérzékeny" a tömegre. „A tömeg tettei és viselkedése a repülőtéren is elsöprő erejű lehet, és fokozott szorongást válthat ki, amitől éberebbnek és aggódóbbnak érzem magam."
Azért, hogy ezzel megbirkózzon, a beszállás előtt elidőzik a kapunál.

A kaputetvek egymást hergelik bele a tülekedésbe

Pip azt is észrevette, hogy „kapu-szorongását" más kaputetvek váltották ki. Azt mondta, hogy van egy „hullámhatás", amikor sokan elindulnak a kapu felé.
Pip azt mondta, hogy amint az egyik ember elkezdett a kapu felé indulni, „az egy másik embert arra késztet, hogy aggódjon amiatt, hogy bevágják a sorba, és ez egy másik emberben is ugyanilyen aggodalomra ad okot".

Lenne megoldás

Szakértők szerint vannak olyan megoldások, amelyek végleg megszabadulhatnak a kaputetvektől
Az egyik, anonim nyilatkozó légiutas-kísérő azt mondta, hogy szeretnék, ha a légitársaságok díjat számítanának fel a kézipoggyászokért, és ingyenes feladott poggyászt ajánlanának fel, hogy helyet szabadítsanak fel a fej feletti tárolókban. Elmondásuk szerint ez „sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé tenné" a beszállást.

A légiutas-kísérő szerint az egyik megoldás az lenne, ha fizetni kellene a kézipoggyászértForrás: Shutterstock/Susan B Sheldon

Brian azt is elmondta, hogy a légitársaságok poggyászszabályzata hatással lehet a tetvek viselkedésére.

Elmondta, hogy a probléma gyakoribb az Egyesült Államokban, mint bárhol máshol a világon, ami arra utal, hogy ez a nemzetközi légitársaságokra vezethető vissza, amelyek általában kisebb kézipoggyász használatát követelik meg az utasoktól, így mindenki számára több tárolóhely áll rendelkezésre.

Brian azt is javasolta, hogy változtatni kell az Egyesült Államokban a „repülési kultúrán". Szerinte ez egy olyan probléma, amelyet együtt meg tudunk oldani, ha másokra is gondolunk és jobban odafigyelünk egymásra.

Lényegében az utasokra hárul a felelősség, hogy magatartásukon változtassanak, hogy megállítsák a zsúfolt kaput – írja a The Sun.

Az alábbi videóban a ferihegyi irányítótorony kulisszái mögé leshetsz be:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek