2003. március 6-án az Air Algérie 6289-es járata kettős belföldi járatot indított a dél- algériai Tamanrasset városból Algír fővárosába, Ghardaïán keresztül.
A dolgok azonban néhány pillanattal később katasztrofális véget értek, ugyanis a repülő lezuhant és egy férfi a 102 utas közül egyedüliként túlélte a repülőgép-szerencsétlenséget. Elmeséljük, minek köszönheti, hogy életben maradt.
Túlélte a repülőgép-szerencsétlenséget
Miután a repülőgép felszállt a szaharai városból, a személyzet a tamanrasset-i repülõtéren hangos csattanást hallott a bal hajtóműből. A rendkívüli helyzet váratlanul érte a két pilótát, mivel Boualem Benaouicha kapitány későn érkezett a repülőgéphez, így Fatima Yousfi első tisztnek egyedül kellett átesnie a repülés előtti ellenőrzéseken. A páros végül nem végezte el a biztonsági ellenőrzéseket az indulás előtt.
Mivel indulás előtt nem beszélték meg a vészhelyzeti protokollt, a két pilóta a repülőgép kézi irányítása mellett érvelt, amely végül a földbe csapódott.
A 6289-es járat becsapódáskor lángba borult, és a nyomozók később arra a következtetésre jutottak, hogy a repülőgép teljes üzemanyag-terhelése lehetetlenné tette, hogy bárki túlélje a tüzet.
A járaton 97 utas és 6 fős személyzet utazott, a balesetben a fedélzeten tartózkodó 103 emberből 102-en meghaltak.
Hogyan élte túl az egyik utas?
A repülőgép utolsó sorában a 28 éves algériai katona, Youcef Djillali ült. A hírek szerint Djillalinak sikerült elkerülnie, hogy meghaljon, miután becsapódáskor kilökődött a repülőgépből.
Djillalit kómában találták meg, több sérülést szenvedett, de később visszanyerte az eszméletét.
De, hogyan élt túl a katona egy ilyen ütközést? Isteni beavatkozás? Puszta szerencse?
Nos, a hivatalos jelentés szerint: Csak egy utas élte túl a balesetet, aki az utolsó sorban ült és állítása szerint nem volt bekapcsolva a biztonsági öve, az ütközés következtében kilökődött a gépből, így megúszta a balesetet."
Azonban mindenkit óva intünk attól, hogy a biztonsági öv becsatolása nélkül kezdjen el repülni, mivel statisztikailag biztonságosabb a becsatolás.
Ami Djillalival történt, nagy valószínűséggel teljesen egyedi eset volt. Valójában nagyobb az esélye annak, hogy meghaljon vagy komoly sérülést szenvedjen el valaki, ha turbulenciába kerül biztonsági öv nélkül – írja a Ladbible.
Legutóbb Brazíliában zuhant le egy utasszállító
A repülőgép-szerencsétlenségek szerencsére viszonylag ritkák, a statisztikák szerint a repülés a legbiztonságosabb közlekedési mód.
Ám augusztus 10-én mi is beszámoltunk egy tragikus hírről, miszerint Brazília São Paulo államában egy Voepass repülőgép egy lakónegyedbe zuhant, ott nem szedett áldozatokat, viszont a repülőgép utasai nem élték túl a becsapódást. A gépen 57 utas és a négytagú személyzet lelte a halálát. A baleset hátterében valószínűleg a műszerek hirtelen eljegesedése állt.
Augusztus 22-én pedig Thaiföld fővárosának közelében zuhant le egy 9 embert szállító kisrepülőgép. A balesetnek nem voltak túlélői.
A CBS News átfogó riportot készített a brazil szerencsétlenségről: