Ezek voltak a legbrutálisabb légi katasztrófák

A legbrutálisabb légi katasztrófák a modern repülés legsötétebb oldalát mutatják meg, számos emberéletet követelve az évek során. Habár a repülés az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód, néha történnek balesetek, amelyek mindig sokkolják a világot. Az alábbiakban néhány olyan borzalmas és emlékezetes repülőgép-szerencsétlenséget mutatunk be, amelyek különösen mély nyomot hagytak a közvéleményben.

Ezek voltak a legbrutálisabb légi katasztrófák - illusztrációForrás: Shutterstock/ Vladyslav Horoshevych

Mutatjuk a legbrutálisabb légi katasztrófákat:

Tenerifei katasztrófa (1977)

A légi közlekedés történetének legsúlyosabb balesete 1977. március 27-én történt Tenerife szigetén, amikor két Boeing 747-es jumbo jet, a KLM és a Pan Am járata, ködös időben ütközött össze a Los Rodeos repülőtér kifutópályáján. A KLM gépe felszállás közben ütközött a Pan Am gépével, ami azonnal lángba borult. A katasztrófában 583 ember vesztette életét, amit kommunikációs hibák és félreértések sorozata okozott.

Japan Airlines 123-as járat (1985)

1985. augusztus 12-én a Japan Airlines 123-as járata, egy Boeing 747-es, Tokióból indult Oszakába. Röviddel a felszállás után a gép farokrésze súlyosan megsérült, ami a vezérlőfelületek nagy részét használhatatlanná tette. 32 perccel később a gép hegyoldalnak csapódott, 520 ember halálát okozva, és mindössze négy túlélőt hagyva maga után. A vizsgálat kiderítette, hogy a baleset egy korábbi hibás javítás következménye volt.

Charkhi Dadri ütközés (1996)

1996. november 12-én Indiában, Charkhi Dadri közelében ütközött össze a levegőben a Saudi Arabian Airlines Boeing 747-es és egy Kazah Légitársaság Iljusin Il-76-os gépe. A balesetben mindkét gép lezuhant, és összesen 349 ember halt meg. A vizsgálat szerint az ütközést az okozta, hogy a kazah pilóták nem tartották be az előírt magassági korlátozásokat.

A légikatasztrófák bár ritkák, de akkor sokan veszítik el az életüket - illusztrációForrás: Shutterstock/ Sophie Burgess

MH17-es járat lelövése (2014)

2014. július 17-én a Malaysia Airlines MH17-es járatát, amely Amszterdamból Kuala Lumpurba tartott, egy föld-levegő rakéta találta el Kelet-Ukrajna felett. A tragédia során mind a 298 utas életét vesztette. A nemzetközi vizsgálatok megállapították, hogy a rakétát egy orosz gyártmányú Buk rendszerből lőtték ki, amit az oroszbarát szakadárok használtak az ukrajnai konfliktus idején. Ez az incidens súlyos diplomáciai feszültségeket váltott ki.

Air India Express 812-es járat (2010)

2010. május 22-én az Air India Express 812-es járata Dubaiból Mangalore-ba tartott. Leszállás közben a Boeing 737-800-as gép túlfutott a kifutópályán, majd egy szakadékba zuhant, és azonnal lángra kapott. A 166 utasból 158-an vesztették életüket. A vizsgálat szerint a balesetet a pilóták hibás megközelítése és az időjárási tényezők figyelmen kívül hagyása okozta.

Air France 447-es járat (2009)

2009. június 1-jén az Air France 447-es járata Rio de Janeiróból Párizsba tartva az Atlanti-óceán felett egy viharba került. A gép sebességmérő szenzorai meghibásodtak, ellentmondásos adatokat szolgáltatva a pilótáknak, akik végül elvesztették az irányítást. A gép az óceánba zuhant, 228 ember halálát okozva. A vizsgálat feltárta, hogy a baleset a pilóták hibás reakciói és az irányítás elvesztése miatt következett be.

(Forrás: Kartoskill, Katzmanlampert)

Nézd meg a National Geographic egyik dokumentumfilmjét egy ismert légi katasztrófáról:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek