Túl jó ahhoz, hogy igaz legyen a Wizz Air all you can fly programja?

All you can fly - korlátlan számú repülés éves előfizetési díj ellenében. A Wizz Air új programja  megosztotta az utasokat és a szakértőket. Néhányan dicsérték a 499 eurós (kb. 200 ezer forintos) program „őrülten jó" ár-érték arányát az olyan utakra, mint például a Maldív-szigetek. Mások szerint viszont nem éri meg.

Túl jó ahhoz, hogy igaz legyen a Wizz Air all you can fly programja? - illusztrációForrás: NurPhoto via AFP/Dominika Zarzycka

A diszkont légitársaság azt mondja, hogy a pozitív visszajelzések „lenyűgözőek". Mások azonban a légicég szolgáltatásait kifogásolták, és felidézték saját tapasztalataikat a késésekről, miközben megkérdőjelezték a program feltételeit.

A Wizz Air szerint a szeptembertől hatályba lépő új tagság lehetővé teszi a törzsutasok számára, hogy „pénzt takarítsanak meg, rendszeresebben látogassák meg barátaikat és családtagjaikat, és spontán módon menjenek el a járatlan úti célokra".

De egyes ügyfelek rámutattak az általuk „csapdának" nevezett dologra. Azok, akik regisztrálnak, csak három nappal az indulás előtt foglalhatnak repülőjegyet, és járatonként körülbelül 10 eurós (kb. 3700 forintos) díjat kell fizetniük.
A járatok nem tartalmazzák a fej feletti csomagtérben elhelyezendő táskák vagy a feladott poggyászok díjait. És ami döntő fontosságú, hogy a program csak 10 000 főre korlátozódik. Ez attól is függ, hogy van-e még szabad hely.A Wizz Air 53 országba repül és 62 millió utast szállított a március végéig tartó évben. Az all you can fly program hasonló az amerikai Frontier Airlines és a malajziai AirAsia által kínált rendszerhez.

Jól járunk a Wizz Air all you can fly programjával?

Rory Boland, a Which? Travel szerkesztője azt tanácsolja az utasoknak, hogy nézzenek a csábító ár mögé, hogy kiderítsék, valóban jó üzlet-e számukra.
Rory szerint ha a foglalási díjakat, a helyválasztási és poggyászköltségeket is hozzáadják, az utazók a költségek emelkedését tapasztalják majd, különösen, mivel több rövid időn belüli utazásra lesz szükség ahhoz, hogy a program eredeti költsége megtérüljön.
Az is ironikus, hogy egy olyan légitársaság, amely azt állítja magáról, hogy Európa „legzöldebb" légitársasága, korlátlan repülésre ösztönzi a fogyasztókat" - teszi hozzá.

A magyar légitársaságnak az elmúlt évben számos akadállyal kellett szembenéznie, amelyeket az új rendszerrel talán sikerül áthidalnia. Júniusban a légitársaságot a PA hírügynökség hivatalos adatok elemzése alapján immár harmadik éve a legrosszabbnak nevezték a brit járatkésések tekintetében.
Januárban pedig nagy összegű kártérítést kellett fizetnie az ügyfeleknek, miután a Gazdasági Versenyhivatal beavatkozott a járatok törlésének kezelése miatt. Mi is írtunk róla nemrég, hogy ismét eljárás indult a légicég ellen.

A 34 éves Talie Delemere izgatottan várja a programot, és már fel is iratkozott. A londoni lutoni repülőtér közelében lakik, és szereti, hogy bármikor utazhat, amikor csak akar.
„Amúgy is sokat utazom, évente 8-12 alkalommal, és többnyire kézipoggyásszal" - mondta a BBC-nek. „A Wizz Air vegyes képet mutat, de nem találom őket jobb vagy rosszabb szolgáltatásnak, mint bármely más fapados légitársaságot. A repülőgépeik például sokkal szebbek és kényelmesebbek, mint a Ryanairé".

A Wizz Air all you cal fly programja nem mindenkinél arat osztatlan sikert - illusztrációForrás: MTI/Lakatos Péter

Elégedetlen utasok

Másokat azonban nem győzött meg. „Előfizethetsz erre a programra, de lehet, hogy soha nem szállsz fel" - mondja a 36 éves James Glenton, aki egy év elteltével is kártérítést remél egy törölt Wizz Air járatért.

A 39 éves Mark Shatliff, szintén azt mondja, hogy nem fog regisztrálni a programra. Elmondása szerint a Wizz Air tavaly júliusban Isztambulból Londonba tartó járata hat órát késett, és olyan későn szállt le, hogy további 120 fontot kellett fizetnie a hazafelé tartó taxiért. A Wizz kezdetben megtagadta a visszatérítést, de engedett, amikor az ügyet egy vitarendező céghez vitte.
Úgy gondolom, hogy azok, akik előfizetnek erre a programra, nem fogják élvezni az értékét. Sokkal többet kell ráfizetni, ha a dolgok rosszul sülnek el, egyszerűen nem éri meg."Bár a Wizz Air azt mondta, hogy egyedi eseteket nem tud kommentálni, felajánlotta, hogy megvizsgálja Mark beszámolóját.

Simon Calder utazási szakértő úgy véli, hogy a rendszer egyes utasok számára jó üzlet lehet, másoknak viszont nem. Úgy véli, hogy a program olyan utazóknak szól, mint például az Egyesült Királyságban élő kelet-európaiak, akik rendszeresen hazautaznak, hogy meglátogassák a családjukat.

Egyesek aggályokat fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy a rendszer a környezetet károsító, komolytalan repülésre ösztönözhet, de Calder úr úgy véli, hogy a hatás minimális lesz. Szerinte a légitársaság teljesítményét ért kritikák is túlzóak.

Nézd meg a WizzAir utasszállítónak lélegzetelállító légi bemutatóját Budapest felett:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek