A Gazdasági Versenyhivatal (GV)újabb eljárást indított a magyar WizzAir ellen. A légicég foglalási rendszerének szakmai gondosság követelményét sértő működését, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információk elhallgatását gyanítja.
A GV közleménye felidézi, hogy augusztus 3-án zárták le a legutóbbi eljárásukat a WizzAir ellen. A vállalkozás elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat" külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók. Emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről. Ennek folyományaként a céget 307 millió forintra büntették.
Most pedig újabb eljárást kezdeményeztek a WizzAir ellen. A légicég valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének. A foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában. Ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérőek lehetnek.
A társaság ezen felül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.