Eltörölte a Wizz Air ezt az eddig felszámított pótdíjat

A Wizz Air magyar fapados légitársaság eltörölte az eddig sokak által jogtalannak vélt rendszerpótdíjat. 8.700 forintot terheltek utasonként és irányonként, de ennek most vége.

A Wizz Air eltörölte a rendszerpótdíjat - illusztrációForrás: Shutterstock/Insectworld

Az Utazómajom utazási portál szerint a korrekció annak köszönhető, hogy cikkeikben foglalkoztak a problémával és több alkalommal jelezték a gondot a légitársaságnak.

A 2022 második felében bevezetett rendszerdíjat elsősorban az online utazási irodák és az automatizált foglalások ellen vezette be a társaság, azonban az eltelt 2 év alatt sem sikerült tökéletesítenie – írja a turizmus.com az Utazómajom cikkére hivatkozva.

Az utazási portál hivatalos és nem hivatalos módon is több alkalommal jelezte a problémát, de folyton azt a választ kapták, hogy dolgoznak rajta.

Pedig a probléma komoly volt, ugyanis sok esetben véletlenszerűen számolták fel az utasoknak a rendszerpótdíjat az utolsó oldalon, előjel nélkül. Így sokan észre sem vették, hogy két utas esetében az oda-vissza útra már 34.800 forinttal többet fizettek.

A légitársaság szerint ez visszaigényelhető volt, ám ez nem mindig ment gördülékenyen, voltak akiknek hónapokat kellett várniuk a visszautalásra.

A légitársaság kikapcsolta azt a programot, ami automatikusan hozzáadta a rendszerpótdíjat azokhoz, akiket viselkedésük alapján robotnak vagy automatizált OTA-nak érzékelt. A Wizz Air elnézést kért a kellemetlenségért, és ígéretet tett, hogy visszatéríti a díjat a károsult utasoknak az ügyfélszolgálatához benyújtott panasz alapján.

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek