Végre megoldódott a maláj repülőgép-szerencsétlenség rejtélye?

A Malaysia Airlines MH370-es repülőgépe több mint 10 évvel ezelőtt zuhant a tengerbe és veszett nyoma közel 250 emberrel a fedélzetén. A rejtélyes ügy azóta is lázban tartja a közvéleményt és a kutatókat, ám most lehet, hogy sikerült megoldani.

Az eltűnt gép fedélzetén 227 utas és 12 tagú személyzet tartózkodott -  illusztrációForrás: BeAvPhoto/Shutterstock

Számos feltételezés, összeesküvés-elmélet és tudományos kutatás látott napvilágot a világ egyik leghíresebb repülőgép-szerencsétlenségével kapcsolatban. Mi is megírtuk korábban, hogy például a katari Texas A&M University matematikusai szerint derékszögben zuhanhatott az Indiai-óceánba a maláj légitársaság járata, ezért nem találhattak roncsokat a keresőcsapatok a katasztrófa után. Az eltűntek rokonai és barátai azóta sem tudnak belenyugodni a történtekbe és válaszokat követelnek. Most talán megkapják őket.

Új fejlemények a maláj repülőgép-szerencsétlenség ügyében

A Cardiffi Egyetem kutatói több mint 100 órányi, repülőgép-balesetekből származó hanganyagot néztek át, és rábukkantak valamire, ami mindent megváltoztathat. Meghatároztak egy víz alatti jelet, amelyet a Boeing repülőgép becsapódása okozhatott. Dr. Usama Kadri matematikus és mérnök kifejtette, hogy az MH370 rejtélyének felderítésében egy olyan hidrofon-hálózat segíthet, amelyet egy nukleáris robbanásérzékelő rendszer részeként az óceánban bekövetkező nyomásváltozások megfigyelésére használtak.

Csapatával együtt elemezte az adatokat abból az időből, amikor a repülőgép eltűnt az Indiai-óceán felett, és találtak is egy azonosíthatatlan hangot a hetedik ívnek nevezett területen.Egy 200 tonnás repülőgép 200 méter/másodperces sebességgel zuhanva egy kisebb földrengésnek megfelelő mozgási energiát szabadítana fel. Ez elég nagy lenne ahhoz, hogy a több ezer kilométerre lévő hidrofonok rögzítsék. A hidrofonok érzékenységét figyelembe véve nagyon valószínűtlen, hogy egy nagy repülőgép, amely az óceán felszínébe csapódik, ne hagyna észlelhető nyomot, különösen a közeli hidrofonokon.

A kedvezőtlen körülmények azonban potenciálisan tompíthatják vagy elfedhetik az ilyen jelet - írta Dr. Kadri a The Conversation című lapban. Hozzátette, hogy a kutatás egy részét meg kell ismételni, hogy megállapítsák, hogy a jelek valóban az eltűnt MH370-es járathoz kapcsolódnak-e – írja a life.hu.

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek