Nem álltak a helyzet magaslatán a légiforgalmi irányítók, kis híján ütköztek a gépek

Nem szerettünk volna a helyében lenni annak a Swiss Airbus A330-300-as gép pilótáinak a New York-JFK-n, akik éppen felszállásra készülődtek, amikor több repülőgép is eléjük gurult. És ekkor még nem volt vége a hibák sorának, melyeket a torony irányítói vétettek, és amelyeknek akár katasztrófális következményük is lehetett volna.

A svájci légitársaság egyik Airbus A330 utasszállító repülőgépe indul Zürichből a New York-i JFK-ről, miközben Manhattan látképe dereng a háttérben - illusztrációForrás: AFP/Charly Triballeau

Április 17-én történt az eset, amikor a pilóták megkapták a felszállási engedélyt hogy a New York-i JFK-ről Zürichbe repüljenek. Miután megkezdték a nekifutást, több repülőgép is keresztezte a futópályát előttük, így meg kellett szakítaniuk a felszállást.

A keresztbe érkező repülőgépek mindegyike rendelkezett engedéllyel.

A virtuális radarok és a rádióforgalmazás adatai alapján a Delta Airlines egyik Boeing 767-400-asa, az Airbus A220-300-asa, valamint az American Airlines Boeing 737-8 MAX-a is éppen keresztezte a a felszállásra készülő gép útját, vagy már átlépte annak várópontját.

A pilóták közölték a toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányítóval, hogy nem tudtak felszállni, a futópályát keresztező más repülőgépek miatt. A légiforgalmi irányító ezt nyugtázta, majd arra utasította a svájci repülőgép személyzetét, hogy guruljanak vissza a futópálya küszöbéhez a várakozási pontra – írja az airportal.hu.

Mind a három járat egy másik frekvencián kapott engedélyt a 04L futópálya keresztezésére a légiforgalmi irányítástól.

A légiforgalmi irányítók az esemény után folytatták a munkájukat, egyik járatot sem utasították megállásra, de jobb nem belegondolni, mi lehetett volna az ott kialakult fejetlenség miatt.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek