Kedden repült Londonból New Yorkba az első kereskedelmi utasszállító, amely tisztán magas zsírtartalmú, alacsony károsanyag-kibocsátású üzemanyaggal kelt át az Atlanti-óceánon. A Virgin Atlantic Boeing 787-es járata fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nélkül működött, az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagra támaszkodva, amely nagyrészt faggyúból, egyéb hulladékzsírokból és növényi cukrokból állt.
„A világ mindig azt fogja feltételezni, hogy valamit nem lehet megtenni, amíg meg nem teszed" – mondta Richard Branson, a Virgin alapítója, aki többekkel, köztük vállalati és kormányzati tisztviselőkkel, mérnökökkel és újságírókkal a fedélzeten tartózkodott.
Az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma, amely 1 millió fontot (1,27 millió dollárt) biztosított a repülés megtervezéséhez és lebonyolításához, hatalmas lépésnek nevezte tesztrepülést a jet zero felé, a légi közlekedés környezetbarátabbá tétele érdekében.
Ugyanakkor továbbra is komoly akadályok állnak az üzemanyag széles körben elérhetővé tétele előtt.
Holly Boyd-Boland, a Virgin Atlantic vállalatfejlesztési alelnöke szerint a környezetbarát üzemanyag képes a meglévő repülőgépek meghajtására, de szerinte kihívás a termelés felpörgetése, amivel elég mennyiséget kellene elérni ahhoz, hogy minden alkalommal fenntarthatóbb üzemanyaggal repülhessünk – írja az adn.com.