Ezzel az új üléssel bővíthető a repülőgépek befogadóképessége

A Recaro újfajta X-Tend ülésével a légitársaságok 194 férőhelyesre növelhetik az Airbus A320-asok befogadóképességét, ám ezáltal a vészkijáratoknál is csökkenne a lábtér – olvasható az Airportal oldalán.

A Recaro új X-tend üléseiForrás: Airportal.hu/Recaro

A német Recaro Aircraft Seating a napokban mutatta be a keskenytörzsű Airbus repülőgépekhez tervezett X-Tend ülését, amelyekkel a szárnyak feletti vészkijárati sorokban csökkenthető a sortávolság, így nagyobb lehet a fedélzet befogadóképessége, ugyanakkor a hatóságok által előírt szélességű menekülőfolyosó megmarad.

A Recaro új megoldásának lényege, hogy az X-Tend ülés ülőlapjának elülső része automatikusan lehajlik, amikor az azon helyet foglaló utas feláll. Leülésnél az ülőlap elejét manuálisan kell felhajtania az utasnak, amely vízszintes pozícióban rögzül, amíg a testsúlya ránehezedik.

A szárny feletti vészkijárati sorok sortávolsága ezzel annyival csökkenthető, hogy a fedélzet utolsó sorába még 2-2 ülés helyezhető el, amellyel az Airbus A320-asok maximális befogadóképessége 194-re bővíthető. A Wizz Air és az Easyjet is 186, míg például a Lufthansa 180 férőhellyel üzemelteti A320neo repülőgépeit.

Az ülést még az érintett hatóságoknak jóvá kell hagyniuk, de a német ülésgyártó már megkezdte az egyeztetéseket ügyfeleivel. 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek