Meghibásodott vécék miatt kényszerült visszafordulni egy Bécsből New York-ba tartó gép

Az Austrian Airlines egyik New York-ba tartó gépének két órával a felszállás után vissza kellett térnie Bécsbe, miután nyolc WC-je közül öt elromlott.

Forrás: Shutterstock.com

Körülbelül 300 ember tartózkodott a hétfői nyolcórás Boeing 777-es járat fedélzetén. A légitársaság szóvivője április 18-án az Agence France-Presse-nek nyilatkozva elmondta, hogy a személyzet úgy döntött, megfordul, miután megállapították, hogy technikai probléma akadályozta a WC-k megfelelő öblítését.

Azt mondta, a probléma korábban nem fordult elő az Austrian Airlines járatain. A gépet azóta megjavították, és újra szolgálatba állt – tette hozzá a szóvivő. Az érintett utasok jegyeit más járatokra foglalták át – írta a theguardian.com.

Forrás: Shutterstock.com
Egyébként hogyan működik a repülők vécéje?

1982 előtt bizony sok esetben a repülők vécéje kifelé nyílt a levegőbe és az utasok végtermékeit, huss, elvitte a légáramlat. De az említett évben megjelentek az új tapadásmentes repülőgépi vécécsészék, melyeknél egy kék, szag- és baktérium semlegesítő, Skykem nevű anyagot kezdtek el használni a víz helyettesítésére. És ami még fontosabb, hogy a vécét erős vákuumszívóval szerelték fel, ami mindent kiszív a vécécsészéből.

Ezek a vákuumos mellékhelyiségek sokkal kevesebb vizet fogyasztanak, így üzemanyag- és helytakarékosabbak is. Öblítéskor kinyílik a vécé alján lévő nyílás, és Skykem-folyadék tölti meg a tálat. Az ekkor hallható nagy zaj viszont már nem a repülő kifelé nyíló csapóajtajának hagja, hanem a gigantikus porszívóra hasonlító vákuumszívóé, ami a gép hátuljába, egy nagy tartályba gyűjt össze mindent. Ezt landolás után, egy tartálykocsival szivattyúzzák ki, majd fertőtlenítik a tartájt. Tehát jócskán van, ami meghibásodhat a rendszerben. Főleg ha az utasok olyan dolgokat dobnak a vécécsészébe, amiket nem szabadna.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek