Több mint 100, egészen pontosan tehát 106 járat a kínálata a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek a téli menetrendi időszakra. Nézzük kicsit részletesebben, hova juthatunk el Budapestről!
A keleti irányba bőséges a választék, ezek közül a legtöbb járat Szöulba közlekedik. Kína felé az Air China pekingi járata mellett Sanghaj és Csungking lesz elérhető. Sanghajba pedig a Shanghai Airlines Boeing 787-eseivel lehet eljutni. A kínai járatok esetében azonban fontos tudni, hogy a beutazók számára továbbra is karantén kötelező, és a hírek szerint ezen a közeljövőben sem várható lazítás.
Dubaj irányába az Emirates marad a heti öt járatnál, azonban a Flydubai naponta üzemel az útvonalon.
A közel-keleti kínálathoz januárban csatlakoznak a Wizz Air szaúdi járatai, Dzsidda és Rijád heti két-két alkalommal lesz elérhető Ferihegyről, Tel-Aviv felé pedig már októbertől sűrűbben közlekedik a fapados.
A Vörös-tenger legnépszerűbb üdülőhelyei közül Akaba és Hurghada, új útvonalként pedig az Atlanti-óceán Afrikához közeli részén, a Portugáliához tartozó Funchal (Madeira) is megjelenik a Wizz téli kínálatában, kiegészítve a már megszokott Kanári-szigeteki úti célokat.
Nézzük a nyugati országokat!
A LOT New Yorki-i útvonalának szeptember végi leállásával nyugati irányban hosszútávú járat nélkül maradt a budapesti repülőtér a téli időszakra.
A Ryanair 45 útvonalat kínál Budapestről a téli időszakban, 7 megmaradó viszonylaton pedig csökkentette a járatok számát, Lanzarote viszont újként került be a kínálatba.
Október 30-tól az ír Aer Lingus Dublinnal köti össze a magyar fővárost kezdetben heti 3, majd decembertől heti 5 járattal.
Járatcsökkenésre is számítani kell. Az október 30. és december 31. közötti időszakban például a KLM 189 helyett csak 138 járatot közlekedtet Amszterdam és Budapest között, az Air France pedig 420 helyett 381-et Párizs-CDG-ről. Ugyanebben az időszakban a Lufthansa Frankfurtból 360 helyett 246, Münchenből pedig 288 helyett 186 járatot üzemeltet a magyar fővárosba, emellett a Eurowings is jelentősen mérsékli üzemelését Budapest és Düsseldorf, Hamburg, Köln, illetve Stuttgart között.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, egy korábbi szakmai workshopon elhangzott közlése szerint az idei évben összesen 11,8-12 millió utasra számít, amely a 2016-os forgalomnak felel meg – írja cikkében az airportal.hu.