Jó tudni: Idén ezek a légitársaságok lettek a világ legrosszabbjai

A napokban írtunk arról, hogy a Skytrax nevű, légitársaságokat összehasonlító oldal idén is elkészítette a világ legjobb légicégeinek a rangsorát, amelyet ide kattintva nézhetsz meg. Az oldal kutatása azonban nem merült ki ennyiben; megnevezte a világ több mint 350 légitársasága közül azt a kilencet is, amelyek a legrosszabb helyezést érték el.

A Tunisair Boeing 737 típusú utasszállító repülőgépe a dél-franciaországi nizzai repülőtéren - ez a légicég is bekerült a legrosszabbak közé (illusztráció)Forrás: AFP/Valery Hache

A Skytrax egy és öt csillag között értékelte a légitársaságokat a szolgáltatásaik, a tisztaság, a kényelem és az ellátás stb. alapján – írja a turizmus.com a travelbook.de nyomán. Jó hír, hogy tavalyhoz hasonlóan idén sem szerepel egycsillagos szolgáltató a listán, viszont 9 légitársaság csupán két csillagot kapott ebben az évben. Ezek az alábbiak: 

Airblue, Pakisztán

Pakisztán második legnagyobb légitársaságának repülőgépein erősen hiányos a tisztaság, különösen a mosdókban, a fizetős étel- és italkínálat pedig olyan színvonaltalan, hogy arra csak egyetlen csillagot adott a Skytrax. A személyzet hatékony, de egyáltalán nem barátságos, és a karacsi repülőtéren is van mit javítani a szolgáltatásokon az értékelés szerint.

Boliviana de Aviación, Bolívia

Bolívia állami légitársasága eslősorban a belföldi úthálózatot szolgálja ki, de külföldre is repül, például Madridba. A Skytrax többek között a Business osztály színvonalát kritizálta a hosszútávú útvonalakon. Szerinte az ülések kényelmetlenek, nincsenek modern kényelmi szolgáltatások és személyes fedélzeti szórakoztatás, illetve a légitársaság streamelésre szolgáló alkalmazása is használhatatlan. A Santa Cruz-i repülőtér színvonala is hagy kívánni valót maga után, a Business váró pedig „elfogadhatatlan".

LAM Mozambique Airlines, Mozambik

Mozambik nemzeti légitársasága főleg belföldi útvonalakon repül, de van néhány nemzetközi járata is a régióban. A személyzet nem barátságos, a szolgáltatások minősége nem éri el a megfelelő színvonalat, és a maputói repülőtéri kiszolgálása is javításra szorul. A turistaosztály és a Business osztály ülései ezzel szemben kielégítőek, a fedélzeti ellátás pedig megfelelő.

Nouvelair, Tunézia

A légitársaság fedélzetének tisztasága hagy kívánni valót maga után, emellett nem mindegyik felkínált étel és ital áll ténylegesen rendelkezésre. A személyzeti kiszolgálás az utasokkal való bánásmód és a kommunikáció tekintetében pedig inkább rossznak nevezhető.

Onur Air, Törökország

Bár a légitársaság áprilisban csődöt jelentett, még felkerült az idei listára. Az értékelés szerint a társaság gépein a fedélzeti üléskomfort átlagos volt, a kabinok tisztasága és állapota azonban elégtelen. A kiszolgálás a repülőtéren és a fedélzeten is hiányos volt, és nélkülözött minden barátságosságot és figyelmességet.

PIA Pakistan International Airlines, Pakisztán

Pakisztán legnagyobb légitársaságának színvonala elavult, és semmi jelét nem mutatja a javulásnak – szól az értékelés. A személyzet munkája a legjobb esetben is felületes, és míg a pakisztáni kiszolgálás barátságos és előzékeny szokott lenni, ennek nyomát sem látni a légitársaság fedélzetén. Emellett a karacsi repülőtér rossz infrastruktúrája korlátok közé szorítja a földi kiszolgálás színvonalát.

Tunisair, Tunézia

A Skytrax szerint a tisztaság terén ennél a légitársaságnál is vannak hiányosságok, de nem kapott jó értékelést a repülőtéri kiszolgálás és a Business váró sem.

Viva Aerobus, Mexikó

A mexikói diszkont-légitársaság modern flottával rendelkezik, de a kiszolgálás, főleg a repülőtéren nem igazán jó, sőt, „az udvariatlansággal határos". A kabinszemélyzet munkája a legjobb esetben is a feladatra korlátozódik, és több szempontból is színvonaltalan.

Viva Air, Kolumbia

Bár a szolgáltatások színvonala elégséges egy diszkont céghez, „a tisztaságon lehetne javítani". A személyzet munkája megfelelő, de híján van az érdeklődésnek. Az értékelés szerint annak érdekében, hogy a légitársaság elérje a háromcsillagos minősítést, mindenekelőtt a repülőtéri kiszolgálást kellene fejlesztenie.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek