Korábbi cikkünkben megírtuk, mely reptereken fordul elő a legtöbb késés és járattörlés, és arról is érkeztek hírek, hogy még sokáig elnyúlhat a reptéri káosz. A világ egyik legforgalmasabb repülőterének, a londoni Heathrow-nak az első embere szerint az elmúlt hetekben tapasztalható problémák és fennakadások a repülőtereken akár 18 hónapig is eltarthatnak. Most azonban végre egy pozitív hír is érkezett.
A folyamatos légi káosz közepette ugyanis egy légitársaságnak sikerült ügyesen átvészelnie a koronavírus-járvány viharát, és a nyár folyamán sokkal kevesebb járatot töröl, mint a konkurens cégek – írja a repjegykiraly.hu.
Az OAG, a digitális légi utazási információk szolgáltatója által megosztott adatok szerint 2022 első felében a legjobban teljesítő nagy légitársaság nemcsak Európában, hanem globálisan is a Ryanair volt.
Meglepő módon tehát nem egy teljes körű szolgáltatást nyújtó légitársaság teljesített ilyen kiválóan, hanem az ír fapados cég.
Ebben az időszakban a Ryanair az összes menetrend szerinti járatnak csak 0,3%-át törölte, éles ellentétben olyan cégekkel, mint a British Airways, amely a járatok 3,5%-át mondta le. A vezető európai légitársaságok, például az Air France, a Lufthansa, az easyJet és a KLM mindegyike magasabb járattörlési rátával rendelkezett, mint a Ryanair.A KLM 2022-ben eddigi járatainak 5%-át törölte.
Nem csak Európában okoz gondot a zökkenőmentes légi közlekedés. A legtöbb törölt járatért, közel 38%-ért a China Eastern kínai légitársaság a felelős. Őket követi az Air Canada (5,3%), a Qantas (5,1%), a KLM (5%) és a British Airways (3,5%).
A szakértők szerint a légitársaságoknak még mindig sok alkalmazottat kellene felvenniük ahhoz, hogy kezelni tudják az utazás iránti kereslet növekedését, és ne kelljen járatokat lemondaniuk. De a legkétségbeejtőbb előrejelzés az, hogy számíthatunk majd még egy ilyen nyárra, amikor az utazási kedv jóval meghaladja majd a légitársaságok teljesítési képességeit.