Az európai fuvarozó, az Icelandair egyedülálló módszert talált ki az ügyfelek poggyászának jobb kezelésére. Az európai repülőterek, mint például a londoni Heathrow repülőtér és az amszterdami Schiphol repülőtér, óriási utasforgalommal és személyzethiánnyal küzdenek ezen a nyáron. Olyannyira, hogy míg az előbbit a legstresszebbes repülőtérnek választották, addig a Schiphol felkerült a legmegbízhatatlanabb repülőterek listájára.
Az izlandi Icelandair légitársaság új ötlettel rukkolt elő az Amszterdamba érkező járatianak felpörgetésére: saját poggyászkezelőket fuvaroztat az Amszterdamba tartó járatain, hogy segítsenek a csomagok be- és kirakodásában – írja a businessinsider.com.
Tény, hogy nagy forgalom és a létszámhiány komoly működési problémákat okoz világszerte, különösen a poggyászkezelés terén. Az amszterdami az egyik reptér, amelyiket a legjobban sújtja a személyzet hiánya, olyannyira, hogy a forgalom jobb kezelése érdekében korlátozniuk kellett az utasok számát.
Ásdís Ýr Pétursdóttir, az Icelandair légitársaság szóvivője elmondta: "Múlt péntek óta két poggyászkezelővel bővítettük Amszterdamba utazó személyzetünket, hogy felgyorsítsuk a dolgokat és időben tartsuk a gépeket. Az Icelandair múlt pénteken, szombaton és vasárnap minden Amszterdamba tartó járatán utaztatott poggyászkezelőket, és a rendszer eddig működött. A program még a héten folytatódik, de ezt követően újra értékeljük" – mondta a szóvivő.
"Meg kell néznünk, hogyan alakul, és továbbvisszük-e ezt a megoldást, akár más célpontokra is. Ahogy mondtam, igyekszünk módot találni arra, hogy csökkentsük a késéseket, és minimalizáljuk az utasaink utazását érintő fennakadásokat" – tette hozzá.