Ahogy a vg.hu is megírta, egyetlen nap alatt több mint száz járatot töröltek Nagy-Britanniában, mivel annyira nagy az emberhiány a földi személyzeten belül. A kormány szerint a légitársaságok és az utazási cégek jelentősen túlvállalták magukat ahhoz képest, hogy a Heathrow repülőtéren rendkívül megcsappant a földi személyzet létszáma, miután a járványidőszak alatt ezreket kellett elküldeni.
A legutóbbi hírek szerint a repülőtér állítólag arra utasította a légitársaságokat, a következő két hónapban korlátozzák az utasok számát a járatokon, hogy ne legyenek veszélyesen túlzsúfoltak a terminálok.
Ez azt jelenti, hogy hajnali 5 és 18 óra között óránként 1200 utassal kevesebb utast kéne fogadni az 5-ös terminálon, a Heathrow négy terminálja közül a legnagyobbikon. Mindezt úgy, hogy a 4-es terminált még nem nyitották ki azóta, hogy a járvány elkezdődött. Megynitását június végén tervezik – írja az arlive.net.
A repülőtér egyébnént a bejelentkezési késéseket okolja a kapacitáscsökkenésért, nem pedig a biztonsági ellenőrzőpontokon lévő létszámhiányt.
A British Airways elismerte, hogy problémák vannak a bejelentkezési pultjainál, de Sean Doyle vezérigazgató szerint a késések nagy része elkerülhetetlen az időigényes járványügyi papírmunka miatt. A légitársaság ugyanakkor 1000 font felvételi bónusz csábításával próbál új földi személyzetet toborozni.