A légi közlekedés káosz-elméletét vizsgálva, a kutatók több mint 10 ezer online véleményt, 2500 tweet-posztot és több órányi repülési adatot vizsgáltak meg, hogy felmérjék a legkellemetlenebb utazási élményt nyújtó repülőtereket.
Kielemezték az olyan adatokat is, mint az éves utasszám, a késések aránya, a közösségi média hangulata és az utasok véleménye. A cél az volt, hogy a szakemberek kikalkulálják az általános „stressz pontszámot".
A Heathrow repülőtér az első helyen landolt, a dublini repülőtér a második a sorban, míg Manchester repülőtere lett a harmadik helyezett.
Az ünnepre utazók, a nyugat-londoni repülőtéri bejelentkezés során tapasztalt "élményeik" között, hatalmas késésekről számoltak be, amelyet feltehetően a munkaerő-toborzási problémák, valamint a koronavírus-járvány miatti hiányzások okoztak. A repülőtér a legforgalmasabb hónapját jegyezte a járvány kezdete óta márciusban, 4,2 millió utassal.
A Heathrow elismerte, hogy „az erőforrások feszítettek", ám a repülőtér szóvivője azt is elmondta, hogy „szorosan együttműködik a légitársaságokkal és a földi kiszolgálókkal annak érdekében, hogy a megnövekedett kereslet kielégíthető legyen az utasok biztonsága mellett".
A cseppet sem kellemes listán a 4, helyezett Madrid repülőtere, azt követi 5. helyen a frankfurti, a 6. helyen a párizsi Charles de Gaulle áll, és szintén egy londoni reptér, a Gatwick is felkerült a listára – amely éppúgy küzd a húsvéti utasforgalommal – így a hetedik legstresszesebb repülőtérnek tartják Európában – írja a standard.co.uk.