Először landolt Airbus A340-es repülő az Antarktiszon, méghozzá a Hi Fly nevű butikcég jóvoltából. A cég teljes bérbeadásra szakosodott, ami azt jelenti, hogy repülőgépeket és légi személyzetet is adnak bérbe, és a biztosításért, karbantartásért és egyéb logisztikáért felelnek.
A gépet, mely november 2-án szállt fel Fokvárosból, a legdélebbi kontinensen létesült új kalandtábor, a Wolf's Fang vette igénybe, hogy szükséges kellékeket szállítson a helyszínre. A repülő legénységét Carlos Mirpuri kapitány vezette, aki egyben a Hi Fly alelnöke is. Összességében az oda-visszaút, valamint a rövid megálló, melynek során kirakodtak, körülbelül három órát vett igénybe, melynek során 2500 tengeri mérföldet tettek meg.
A Wolf's Fang saját jég-kifutópályával rendelkezik, melyet C szintű repülőtérnek minősítettek, bár technikailag nem nevezhető repülőtér. Ez azt jelenti, hogy az igencsak embert próbáló körülmények miatt csak magasan képzett legénység repülhet oda.
A kifutópályára barázdákat faragtak, így tisztítás után megfelelő fékezési együtthatót kaptak, amely a pálya 3000 méter hosszúságával együtt lehetővé tette, hogy az A340-es biztonságosan megálljon. Ugyanakkor nem a jég csúszóssága az egyetlen tényező, amely kihívást jelent a pilótáknak, zavaró lehet a vakító fény is, amelyhez a rutin mellett megfelelő szemüveg is ajánlott.
Az első feljegyzett repülést az Antarktiszra egy Lockheed Vega 1 monoplán teljesítette 1928-ban, amelyet George Hubert Wilkins, ausztrál katonai pilóta és felfedező irányított, aki a Dél-Shetland-szigeteken található Deception Island-ről szállt fel. A projektet William Randolph Hearst, gazdag amerikai iparmágnás finanszírozta. Az ehhez hasonló rövid felfedező repülések sokat segítettek a tudósoknak és térképkészítőknek, hogy létfontosságú információkat szerezzenek az Antarktisz domborzatáról. A mai napig egyébként nincs repülőtér a fehér kontinensen, van viszont mintegy 50 leszállópálya - derül ki a cnn.com cikkéből.