Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy a tudósok szerint mit kell tennünk, hogy túlélhessünk egy repülőgép-szerencsétlenséget, bár ilyen helyzetbe soha ne kerüljünk. Egy másik cikkben pedig egy olyan kapitányt mutattunk be, aki az egyik legfrissebb videójában különleges bemutatót tartott egy Airbus 350 fedélzetén, így megtudhattuk tőle, hogy a hatalmas gép egy titkos szobát is magában rejt. Ezúttal pedig annak jártunk utána, mi lehet az oka annak, hogy a repülőgépeket nagyrészt fehérre festik.
Kiderült, hogy a fehér szín nemcsak biztonságosabbá teszi a repülést, hanem költséghatékonyabb és környezetbarátabb, mint más színek. R. John Hansman, az MIT Légiforgalmi és űrhajós professzora elárulta az egyik interjújában a Business Insidernek, hogy ez a festés hasonló a „naptej felhelyezéséhez". A fehér festék visszaveri a napfényt és a napsugárzást, ami hűvösen tartja az utastér hőmérsékletét, és némi védelmet nyújt a gépnek a napsugarak ellen. Ez pedig segít csökkenteni a repülőgép hűtési költségeit.
A fehér festék technikailag is „könnyebb", mivel kevésbé pigmentált, így csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Olcsóbb megvásárolni is, és nem romlik el a festék olyan gyorsan, mint az élénkebb színek esetében. A Simple Flying szerint a fehér festék használata az utasok biztonságát is elősegíti.
A világos színű géptesten ugyanis jobban láthatóvá válnak a sérülés jelei.
A mérnökök így könnyebben megtalálják az olaj- vagy egyéb szivárgásokat, repedéseket és bármi mást, ami bajt okozhatna a repülőgépben. Ezenkívül a fehér szín kiemelkedik az égbolt kékjéből vagy sötétjéből, így a szembejövő repülőt a madarakat is könnyebben észlelik, ami segít nekik az ütközés elkerülésében. Tehát az Air New Zealand fekete színű repülőgépeinek marketingjétől eltekintve nem valószínű, hogy hamarosan sok más légitársaság gépeit láthatjuk különböző színekben pompázni – írja a matadornetwork.com.