A Wizz Air bemutatja új, Amelia nevű, angol nyelvű chatbotját, mely közvetlen információkat ad a járatokkal kapcsolatban, és általános utazási tudnivalókkal is szolgál. A chatbotot az amerikai légi közlekedés egyik úttörője, Amelia Earhart inspirálta, aki a női pilóták közül elsőként repülte át egyedül az Atlanti-óceánt. A légitársaság ezzel is tisztelegni szeretne a repülés női szereplői előtt - derül ki a cég sajtóközleményéből.
Amelia, a chatbot olyan témákban válaszol, mint például a járvány, a különleges segítség, a csomagok kezelése, a fizetési módok, a check-in, az önkéntes lemondás, a kisgyermekekkel való utazás vagy a további szolgáltatások. A virtuális asszisztens ingyenesen használható és célja, hogy az utasok könnyen jussanak információhoz anélkül, hogy kapcsolatba kelljen lépniük a légitársasággal telefonon vagy e-mailen keresztül, mindezt a vállalat weboldalának átböngészése nélkül.
Ezen felül mostantól a légitársaság munkatársaival is ingyen elérhető chaten lehet kommunikálni, amennyiben az ügyfeleknek olyan kérdéseik vannak, amelyekre Amelia még nem tud válaszolni. A chatbot jelenleg angol nyelven, korlátozott számú téma kapcsán érhető el, azonban a fokozatos fejlesztésnek köszönhetően egyre több témát lesz képes lefedni. A fizetést igénylő kérelmek esetében több önkiszolgáló lehetőség áll a vásárlók rendelkezésére, amelyek a felhasználói fiókban elérhetők, ezen felül pedig a call center továbbra is az ügyfelek rendelkezésére áll.