Nem sokkal azután, hogy a Boeing 737 Maxok lassan mindenhol újra megkapják a repülési engedélyt, a cég egy másik géptípusa szorul felülvizsgálatra. Ahogyan tegnap beszámoltunk róla, szombaton a United Airlines Denverből Honoluluba tartó járatának kényszerleszállást kellett végrehajtania, amikor a repülőgép jobboldali hajtóműve a felszállás után 20 perccel meghibásodott.
A Boeing most arra kéri az összes légitársaságot, hogy ne szálljanak fel a Pratt & Whitney PW4000 típusú hajtóművet tartalmazó 777-esek, míg meg nem vizsgálják az összes ilyen járművet. Ezeket a hajtóműveket Japánban, Koreában és az Egyesült Államokban használják. A United Airlines már le is parkolta a jelenleg a flottájában lévő, 24 darab 777-es gépet, és így tett a Japan Airlines valamint az All Nippon Airways is. A világon jelenleg összesen 69, Pratt & Whitney PW4000 hajtóművet tartalmazó repülő üzemel.
Három évvel ezelőtt egyébként már történt egy nagyon hasonló baleset szintén a United Airlines 777-esével, amelynek jobb oldali hajtóművéről 45 perccel a leszállás előtt repült le a burkolat. Ugyanígy a jobb oldali hajtómű hibája miatt kellett visszafordulnia a Naha reptérre a Japan Airlines egyik járatának még tavaly decemberben - adja hírül a matadornetwork.com.