21 évvel vetette vissza a légiközlekedést a koronavírus

A Cirium globális repülési adatokat elemző cég kiadta éves jelentését, amely azt tárja fel, milyen hatással volt a járvány a légi közlekedésre. Eszerint a vírus és következményei hónapok alatt a 21 évvel ezelőtti forgalmi szintre vetették vissza a légi közlekedést, az idei utasszámok az 1999-es adatokat idézik, miután az utasforgalom 67 százalékkal csökkent - derül ki a breakingtravelnews.com cikkéből.

Részlet a Changi reptérbőlForrás: Muhammad Hasbi/pixabay.com

A lezárások tetőpontja április 25-e volt, amikor világszerte mindössze 13 600 járat indult el. Az év legforgalmasabb napján, január 3-án ezzel szemben több mint 95 000 személyszállító repült. Ez rendkívüli, 86 százalékos csökkenést jelent. Januártól decemberig a légitársaságok 49 százalékkal kevesebb járatot indítottak, mint 2019-ben, vagyis 33,2 millióról 16,8 millióra csökkent a járatok száma.

A belföldi utazások száma idén 40 százalékkal csökkent a 2019-es 21,5 millióról, míg a nemzetközi járatok terén még ennél is erőteljesebb volt a visszaesés, ezek 68 százalékkal maradtak el az előző év 11,7 millió járatától. Az idén elindult járatok többsége belföldi volt, összesen 13 millió (77 százalék), és csupán 3,8 millió gép (23 százalék) repült nemzetközi viszonylatban.

A legtöbb járatot az amerikai Southwest Airlines indította, összesen 869 800-ot, míg a világ utasforgalmának továbbra is több mint egyharmadát kezelő ázsiai-csendes-óceáni térségben a China Southern Airlines vezetett 500 700 járattal. Európában a Ryanair vitte a prímet 207 000 járattal, Latin-Amerikában pedig az Azul, 138 500 járattal. A Qatar Airways 84 100 járattal uralta a Közel-Keletet és Afrikát.

A legforgalmasabb repülőtér az atlantai volt, amely több mint 250 800 érkező járatot fogadott, míg a világ legforgalmasabb légi útvonala Dél-Koreában található, Szöul és Jeju szigete között 71 900 járat közlekedett idén.

Drámaian lecsökkent az az idő, melyre a légitársaságok előre meg tudták tervezni a menetrendeket, a korábbi 6-12 hónapról mindössze hat-nyolc hétre. Az év arra kényszerítette a légitársaságokat, hogy gyorsabban alkalmazkodjanak a változó szabályozásokhoz, és több légitársaság kezdett az utazás helyett egyéb szórakoztató alternatívákat kínálni.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek