Október 3-án érkezett az Iran Air egyik belföldi járata Iszfahánból Tebriz repülőterére, ám nem a megfelelő kifutópályát választotta a leszálláshoz. Miután megkapta a leszállási engedélyt a 12L jelű pályára, valamiért végül a 12R-en landolt. Az utólagos vizsgálat azt állapította meg, hogy a tévedés a kapitány hibája, valamint az első tiszt rossz döntésének következménye - derül ki az independent.co.uk cikkéből.
Az irányítás már egy érkező Mahan-járatra összpontosított, ezért nem korrigálta a repülő személyzetének hibáját. A legénységnek egyébként aznap ez a harmadik útja volt, és az első repüléskor, amikor Teheránból érkeztek Tebrizbe, valóban a 12R futópályát kapták.
Az alapértelmezett kifutópálya egyébként a 12L, és külön engedély a 12R-hez szokott kelleni. A harmadik járaton már nem kértek külön engedélyt, viszont az előző járat alapján automatikusan a 12R kifutót közelítették meg, miközben elfelejtették, hogy a leszállási engedélyük a 12L-re vonatkozik.
A vizsgálat szerint mindkét pilóta hiányosságokat mutatott a rendelkezésre álló erőforrások és a pilótafülke feladatainak kezelésében, a feladatmegosztásban, és ennek következtében rosszul mérte fel a helyzetet. Azt is megállapították, hogy a kapitánynak túl későn, csak 10 órával a munkakezdés előtt szóltak, hogy be kell mennie. A légitársaságnak egyébként nem ez az első ilyen incidense, hasonló tévesztésre került sor még februárban, szerencsére egyik esetnek sem lett baleset a következménye.