Most készült el a jelentés a Wizz Air január 16-i, London Lutonból Prágába tartó járatának incidenséről. A gépnek a felszállás során nehézségei adódtak, miután a jármű súlypontja máshol volt a várthoz képest. Szerencsére sikerült biztonságosan landolnia a célállomáson - derül ki a simpleflying.com cikkéből.
Az incidensnek egy gépcsere volt az oka, a Wizz Air ugyanis eredetileg egy 180 utas befogadására alkalmas, A320-as géppel tervezett felszállni, azonban az indulás napján a járművet egy 230 ülőhelyes A321-es repülőre cserélték.
Egy műszaki hiba miatt a Wizz Air irányítóközpontjának a változást bejelentő, automatizált e-mailje nem érkezett meg a Lutoni repülőtér Operatív Kezelési Osztályához (OHD) és Utasszolgáltatási Osztályához (PSD). Így az utasokat az A320-as súlyeloszlásának megfelelően ültették, a kabin hátsó részét üresen hagyva.
Amint a repülőgép elérte a felszállási sebességet, nem reagált megfelelően az irányításra, így be kellett kapcsolni a tolóerő-automatát. Amikor a repülés folyamán a személyzet elemezte a problémát, arra a következtetésre jutott, hogy a stabilizátor helytelen beállítása okozta a nehézséget. Amikor később kiderült, hogy a kabin hátsó részén nincsenek utasok, a kapitány új súlyeloszlási adatokat adott meg.
Az esetet követően a Wizz Air bejelentette, hogy javítani fogja az információtovábbítási protokollt, emellett további képzéseket tart az utaskísérő személyzetnek a súlyeloszlással kapcsolatos tudnivalókról.