A koronavírus-járvány a tavaszi hónapok utasforgalmát befolyásolta a legerőteljesebben, ezért a Budapest Airport is ekkor végezte az 1. futópálya teljeskörű karbantartását. Ősszel, az újbóli utasszám-csökkenés időszakában, a 2. futópálya és a hozzá kapcsolódó gurulóutak karbantartását is megkezdi – írja közleményében a repülőtér-üzemeltetője.
A munkálatok részeként javítják a gurulóutak vízelvezetési rendszereinek aknáit és az Y-gurulóút aszfaltpadkáját, karbantartják a pályahőmérő műszereket, navigációs és fénytechnikai rendszereket, és olyan kisebb betonfelület-javításokat is elvégeznek, amelyek továbbra is, hosszútávon garantálják a repülés biztonságát.
A 2. futópálya betonburkolatának felfestései is megújulnak, a földet érési zónában pedig – a futóművek megfelelő tapadásának biztosítása érdekében – eltávolítják a kerekekről származó, leszállások során odaégett gumit. A futópályazárat kihasználva a zöldfelületeken kaszálást végeznek: a repülés biztonsága szempontjából ez is rendkívül fontos, hiszen a magasabb aljnövényzetben megbúvó rágcsálók odavonzzák a repülésbiztonsági kockázatot jelentő, nagytestű ragadozómadarakat is.
Ebben az időszakban minden fel- és leszállást az 1. pályán végeznek el, így a környező települések felett átmenetileg megnövekedhet a légiforgalom, ez azonban a szeptember elejétől tapasztalható újbóli utasszámcsökkenés miatt a szokásoshoz képest számottevően lecsökkent gépmozgást jelent – teszi hozzá a közlemény.