Brian Pearce, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (vagyis röviden az IATA) vezető közgazdásza számolt be a legutóbbi videokonferenciájában a légi utasforgalom jelenlegi helyzetéről. Egy korábbi közlemény szerint 2023-ra állhatott volna vissza a tavalyi - vagyis a járvány előtti - szint ezen a téren, ám a mostani nyilatkozatban még egy évvel későbbre datálják a visszatérést – olvasható az MTI hírei között.

Az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény szerint a tavalyi éves átlaghoz képest 86,5 százalékkal alacsonyabb eredményt tudtak produkálni. Pearce elmondása szerint egyre több és több az induló járat, rendkívül kevés az utas, szinte alig van valaki a repülőkön (a nemzetközieken 39, a belföldi járatokon pedig 62 százalék a repülőgépek kihasználtsága). Az elemző állítása szerint ennek leginkább az az oka, hogy az országok másfajta, eltérő szabályokat alkalmaznak az utasokkal szemben. Ezen adatok és előrejelzések alapján leghamarabb csak 2024-re állhat vissza a 2019-es légi utasforgalmi szint.