Az Easyjet, a KLM, a Delta Air Lines, az American Airlines és a Virgin-Australia is korlátozza vagy felfüggeszti az alkoholtartalmú italok árusítását. A társaságok felülvizsgálják az étel- és italfelszolgálást, hogy minimalizálják a személyzet és az utasok közötti érintkezést - adja hírül a cnn.com.
Több légitársaságnál csak vizet lehet inni, amivel azt akarják elérni, hogy az emberek ne töltsenek a feltétlenül szükségesnél több időt maszk nélkül az étel- és italfogyasztás során.
Az Easyjetre az utasok vihetnek magukkal ételt és üdítőt de a személyzet eleinte csak vizet szolgál fel, az élelmiszerszolgáltatást pedig fokozatosan bővítik az elkövetkező hónapokban. Emellett újabb óvintézkedésként a mosdó használatát a személyzet felügyeli.
A Virgin Atlantic szintén ideiglenesen száműzi az alkoholt a fedélzetről, ahogyan a KLM is, méghozzá utóbbi a forró italokkal egyetemben. Cserébe előrecsomagolt frissítő várja az utasokat az ülésen. Meleg ételeket csak a kilenc óránál hosszabb utakon szolgálnak fel.
A British Airways csak a rövid távú járatain, azon belül is az economic classon szünteti meg alkoholszolgáltatását, cserébe az utasoknak ingyen frissítőket kínálnak és egy üveg vizet. Speciális menüt egyelőre nem lehet rendelni, beleértve a gyermekmenüt is.
A Ryanair csak előrecsomagolt ételt szolgál fel, melyet még a repülés előtt kell megrendelni. Cserébe maradt az alkohol, a forró italoktól azonban megváltak.
A Delta Airlines csak az amerikai kontinensen közlekedő járatairól tiltotta ki az alkoholt, az American Airlines pedig úti cél és úthossz függvényében korlátozza az italszolgáltatást. A hosszútávú nemzetközi járatokok és az első osztályon továbbra is lehet inni szeszes italokat.
A Cathay Pacificnál maradnak az alkoholok, de egy időre búcsút mondanak a főétkezések közti büfének és az előre kitöltött italoknak. A Virgin Australia ingyen vizet és nassolnivalót szolgáltat, de egyéb ételt és italt jelenleg nem lehet vásárolni a fedélzeten.