A májusi lassú forgalomnövekedést követően júniusra és júliusra több légitársaság is bejelentette fokozatos járat-újraindításait Budapestről, illetve Budapestre - derül ki a Budapest Airport közleményéből.
Júniustól a következőképpen alakul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről elérhető desztinációk száma: A Lufthansával naponta egyszer utazhatunk Frankfurtba, Münchenbe pedig június 15-től, heti 3 járat visz. A Swiss Airlines június 8-tól heti háromszor közlekedik Zürichbe, a Brussels Airlines pedig június 16-tól heti 4 járatot indít Brüsszelbe.
Az Eurowings június 11-től hetente háromszor indul Stuttgartba, Düsseldorfba pedig már szintén heti háromszor jár. A Czech Airlines június 15-től heti 3 járata közlekedik Prágába, a WizzAir több útvonalon is elindult májusban, júniusban pedig további új útvonalak várhatóak a határnyitások függvényében.
A Ryanair jelenleg a London Stansted útvonalon üzemel, júliustól várható a többi járat fokozatos visszatérése. Az Air France Párizsba megy június 1-től heti 2-3 alkalommal, a SunExpress hetente egyszer közlekedik Antalyában június 21-től.
Az repülőtér-üzemeltető újabb 16 db önkiszolgáló poggyászcímke-nyomtató automatát helyezett üzembe, melyek a 2B Terminál check-in területén, az utasfelvételi pultokkal szemben találhatók.
A bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársasága, a Wizz Air csatlakozott, de az bármely csatlakozni kívánó légitársaság számára elérhető. A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy a fizikai érintkezés minimalizálása érdekében az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszert részesítsék előnyben, amennyiben az a járatuknál elérhető.
A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően, a poggyászcímke-nyomtató automatákkal szemben található önkiszolgáló és automatizált feladópulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász. Az önkiszolgáló rendszer nagy előnye, hogy kényelmesen, gyorsan és személyek közötti érintkezés nélkül adhatók fel a poggyászok.
A lezárt épületrészeket a Budapest Airport fokozatosan, a forgalomnövekedés tükrében elkezdte újranyitni. Ugyanakkor a terminálokon jelenleg is zajló fejlesztések miatt az egyes szolgáltatások a 2A Terminálról a 2B Terminálra helyeződtek át.
Az utasfelvételi (check-in) pultok a 2B Terminálon üzemelnek, valamint az utasbiztonsági ellenőrzés is a 2B Terminálon történik. Az 2A oldali utasbiztonsági ellenőrző csatornák jelenleg zárva vannak. A biztonsági ellenőrzést követően az utasok újra a Heinemann Duty Free üzleten keresztül jutnak a tranzitba.
A B utasmóló induló és érkezési szintje újra üzemel. Az útlevél-ellenőrző kapuk előtti csarnok és az útlevélkezelés változatlanul működik; továbbra is itt – és a 2B Terminál érkező szintjén – zajlik az utasok egészségügyi szűrése (testhőmérséklet-mérése), regisztrálása és Magyarországra való beléptetése.
Továbbra is érvényben vannak a március 18-án bevezetett intézkedések, miszerint az 1. utasmóló átmenetileg nem üzemel. A schengeni régióból érkező utasok is a 2B Terminálra érkeznek, az induló utasok pedig a 2A és a 2B Terminál beszállítókapuit használhatják.
A repülőtéren – a hatályos rendeletekkel összhangban – egyre több üzlet, kávézó és étterem nyitja meg újra kapuit az utasok előtt. Étel- és italvásárlási lehetőség, ajándékvásárlás, szupermarket, kávézó és étterem egyaránt újra elérhető a repülőtéri szolgáltatások között. Az üzletek – ugyanúgy, ahogyan a repülőtér üzemeltetője is – fokozottan ügyelnek a biztonsági intézkedésekre, ezért maszkban szolgálják ki az utasokat, és a fertőtlenítő takarítás is rendszeres.