Csak néhány héttel ezelőtt indította újra belföldi járatait az indonéz Lion Air légitársaság, de máris újra le kellett állítania azokat, mert az utasok nem tartották be a vírussal kapcsolatos előírásokat - adja hírül a cnn.com.
A Lion Air csoport, amelybe a Batik Air és a Wings Air is tartozik, május 10-én nyitotta meg újból a rövid távú útvonalait, június 5-től azonban ismét felfüggesztette összes járatát, beleértve a külföldi, Szaúd-Arábiába, Kínába, Malajziába és Szingapúrba közlekedőket is.
Mint a cég képviselője egy sajtóközleményben írta, a leendő utasok nem szállhattak repülőre, mert nem teljesítették azokat az előírásokat, melyeket még a veszélyhelyzeti időszak alatt hoztak, például nem töltöttek ki szükséges dokumentumokat, de a távolságtartás szabályaira is fittyet hánytak, miközben a jakartai székhelyű légitársaság igyekezett minél nagyobb a biztonságról gondoskodni a fedélzeten.
Például az alapos takarítás mellett lezárták a középső üléseket és kicserélték a HEPA szűrőket azokon a gépeken, ahol felmerült a fertőzöttség gyanúja. A döntés okai között a Lion Air a munkavállalók egészségének védelmét is említette.