Az Aviointeriors nevű olasz cég új üléskoncepcióval állt elő, mely lehetővé tenné a higiéniai szempontból biztonságos utazást a repülés újraindulása után. A Janus névre keresztelt ötlet lényege, hogy a középső ülést megfordítják és plexifallal választják el a többitől, így biztosítva „a maximális elszigeteltséget az egymás mellett ülő utasok között" - adja hírül Flightglobal.

Mint Paolo Drago, az Aviointeriors vezérigazgatója elmondta, bár a kabin átalakítása egy kicsit bonyolult, az üléselhelyezés extra biztonságot kínál az utasoknak. Mint mondja, a Janus ülés nem foglal több helyet, mint a hagyományos konfiguráció, és nem ütközik a menekülési útvonalakra vonatkozó szabályokkal, ugyanakkor kapacitáscsökkentést sem igényel.
Drago úgy véli, a Janus ülések akár hat hónap alatt elkészülhetnek, ha van iránta kereslet. A cégnek ugyanakkor nem ez az egyetlen terve: a Glassafe egy átlátszó anyagból készült buborék, amely az utasok fejét és vállát veszi körül. Ehhez nincs szükség a meglévő kabinok átalakítására, és mint mondják, ez gyorsabb, olcsóbb és kevesebb átalakítást igénylő megoldás, mint a Janus.

A Glassafe ugyanakkor plusz súllyal jár, de Drago szerint még ez is jobb megoldás, mint a középső ülések üresen hagyása, mely a legkevésbé sem gazdaságos. Az Aviointeriors mindkét ötletre szabadalmi kérelmet nyújtott be, keskeny és széles testű repülőgépekre is.