A biztonságos és hatékony üzemelés biztosítása érdekében a Budapest Airport a nyári csúcsidőszak előtt karbantartási és fejlesztési munkákat végez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér futópályáin. Az 1. futópályát március végétől, a 2. futópályát pedig május végén zárják le – a korábbi hosszabb pályazárakkal ellentétben – legfeljebb két-két hét időtartamra.
A repülőtér egy futópályás üzem esetén is biztosítani tudja a repülőgépek indítását és fogadását, így a pályazár nem okoz fennakadást a légiforgalomban.
Betonfelületi és egyéb karbantartás munkák miatt március utolsó hetétől április első hetének végéig lezárják az 1. futópályáját, amire a maximális repülésbiztonsági színvonal fenntartása miatt van szükség. A hosszabbik, 2. futópályát május végén zárja le a Budapest Airport, itt az általános karbantartás mellett fejlesztési munkákat is végez az üzemeltető.
Korszerűsítik a futópályatengely menti fénytechnikai rendszert, amelynek köszönhetően csökkenhet a repülőtér energiafogyasztása. A felszállás előtti várakozására kijelölt pontot a fejlesztések keretében közelebb hozzák a futópályához, így a repülőgépeknek a korábbinál rövidebb utat kell megtenniük a futópályáig és csökken az egyes járatok fordulóideje. Az idei munkálatokat úgy időzítette a Budapest Airport, hogy mind az 1., mind a 2. futópályát még a nyári csúcsidőszak előtt újra átadhassák a forgalomnak – írja sajtóközleményében a Budapest Airport.