Akár 59%-al is csökkentheti a repülés éghajlatra káros hatásait, ha az összes járat kevesebb mint 2%-ának repülési magasságát megváltoztatják, ahogyan a londoni Imperial College kutatóinak egy tanulmányából kiderül - adja hírül a CNN.
A magasságváltoztatással megszűnhetnek a kondenzcsíkok, melyek akkor képződnek, amikor a vízgőz kis porrészecskék körül kondenzálódik és megfagy. Ezeknek a felhőszerű képződményeknek egyrészt hűsítő hatásuk van, amennyiben visszatükrözik a napfényt, így az kevésbé melegíti a Földet. A kondenzcsíkok ugyanakkor a hő kiáramlását is megakadályozzák a Földről, így lényegében takaróként viselkednek körülötte.
Ahogyan a MIT kutatóinak egy csoportja 2019 novemberében megállapította, az egységnyi üzemanyag égetésével keletkező, éghajlatot és levegőminőséget érintő szennyezés 14%-áért a kondenzcsíkok felelnek. A kondenzcsíkok hatása ugyanakkor - szemben például a szén-dioxidéval - csak ideiglenes, legfeljebb 18 óráig tart.
Ha a repülőgép magasabban vagy alacsonyabban repül, azzal elejét lehet venni a kondenzcsíkok keletkezésének, mivel ezek csak a légkör ritkább, magasabb páratartalmú területein alakulnak ki.