Ferihegyen megnyílt a fapados járatok bádogcsarnokával leszámoló új utasmóló

2020-tól új fejezet kezdődik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér életében – fogalmaz közleményében a Budapest Airport, utalva arra, hogy végre sikerült elbontani a fapados járatok kiszolgálására létrehozott bádogterminált, amely évekig kényszerítette az utasokat méltatlan körülmények közötti várakozásra. Az új beszállítócsarnok január 15-én nyílt meg. A korábbi egyszerűsített beszállítókapukat kiváltó, modern 1-es móló 2020 nyárára készül el teljes egészében.

Forrás: Budapest Airport

Az új létesítménnyel 3000 négyzetméterről közel 11 500 négyzetméterre, vagyis majdnem a négyszeresére nő a légitársaságokat kiszolgáló alapterület. Az 1-es móló egyszintes, 5,2 méter belmagasságú, hűtött és fűtött épület. A csarnok 8 gyalogos beszállítókapuval rendelkezik majd, amelyek közvetlen összeköttetésben lesznek a repülőgép állóhelyekkel, vagyis az utasok az épületből közvetlenül tudnak eljutni a repülőgépekhez. Ezen felül a csarnok 6 buszos beszállítókapuval is rendelkezik majd.

Forrás: Budapest Airport

A közlemény szerint a központi csarnokban pihenő- és várótér lesz; étel- és italvásárlási lehetőség, három nagy kapacitású mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is szolgálja majd az utasok kényelmét.

Forrás: Budapest Airport

A 2A Terminállal való összeköttetés úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egy pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet; a fő terminálépületből egy mozgólépcsővel és lifttel felszerelt összekötő épületen keresztül érik el a kb. 120 méter hosszú, tágas és klimatizált/fűtött folyosót, ami a beszállítócsarnokhoz vezet.

A jelenlegi egyszerűsített beszállítókapuk működését a Budapest Airport a mai napon, január 17-én leállítja, ettől kezdve az utasok már az új létesítményből, pontosabban annak már elkészült részeiből fognak beszállni a repülőgépekbe – teszi hozzá a közlemény.

Ez pedig már a következő fejlesztési fázisról szóló látványtervForrás: Budapest Airport
Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek