Idén nyártól a nagy amerikai légitársaságok közül elsőként a Jetblue is kompenzálni fogja minden belföldi járatainak károsanyag-kibocsátását - adja hírül az Airportal. A Flightglobal szerint az Egyesült Államok egyik legnagyobb diszkont légitársasága idén júliustól vezeti be a kompenzációt.
A New York-i központú légitársaság emellett a San Francisco-i járatok esetében az év közepétől fenntartható forrásból származó kerozint tölt a repülőgépekbe. Az alternatív tüzelőanyag szemétből és melléktermékekből készül, ezt a Jetblue a finn Neste cégtől szerzi be, amely a KLM-nek is szállít. A vállalat azt nem közölte, hogy mennyi fenntartható üzemanyagot vásárol.
Robin Hayes, a légitársaság vezetője azt mondta, cselekedniük kell, hogy csökkenteni tudják annak az iparágnak a környezeti lábnyomát, amely kultúrákat köt össze és támogatja a globális gazdaságot. "Ahol tudunk, csökkentünk, ahol ez nem megy, ott ellentételezünk" – fogalmazott.
A Jetblue-nak most is van egy kisebb spektrumú kompenzációs programja, eddig 1,17 millió tonna káros anyagot ellentételeztek. Az új program azonban ezen felül tovább 7-8 millió tonna szén-dioxid kibocsátást lesz képes semlegesíteni. A cég közlése szerint ennek olyan hatása lesz, mintha 1,5 millióval kevesebben autóznának.
Konkrét projekt megemlítése nélkül a légitársaság azt közölte, hogy fejlődő országokban támogatnak olyan kezdeményezéseket, amelyek helyben csökkentik a károsanyag-kibocsátást.
Európában az Air France, és a British Airways vezette már be a belföldi járatok által kibocsátott szén-dioxid teljes kompenzálását. Ami az alternatív, fenntartható üzemanyagot illeti, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslései szerint a jelenleg 15-20 millió literes gyártókapacitás a már bejelentett beruházások megvalósulásával 1,3 milliárd literre emelkedhet.