A TripIt egy olyan alkalmazás, amely a különböző foglalási adatok alapján alakítja ki az ideális útitervet. Éves tanulmányukban több mint egymillió repülőjárat-értékelést elemeztek, hogy megtudják, mely tényezők befolyásolják a leginkább az utazók elégedettségét - adta hírül a Travelpulse.
Ebből többek között az derül ki, hogy az időtényező fontos faktor, vagyis az emberek inkább fizetnek egy kicsit többet, ha azzal időt spórolhatnak. Ezzel szemben mégis jobbra értékelték a 12 óránál hosszabb, mint a 3 óránál rövidebb utakat. Ennek oka abban kereshető, hogy a hosszú utak általában különböző, extra szolgáltatásokkal is járnak.
Ami a szezonalitást illeti, ez szintén fontos tényezőnek bizonyult. A legelégedettebbek azok voltak, akik januárban repültek, 39%-al jobb értékelést adtak az útjukra, mint a júniusban felkerekedők. Az elégedettségben közrejátszhat az, hogy így elkerülhették a tumultust.
Végül, de nem utolsó sorban a kényelem is lényeges szempont. Az elemzés a kényelmi szolgáltatások hat kategóriáját vizsgálta: az ülések kényelmét, a kiszolgálást, az ételeket/italokat, a szórakoztató eszközöket, a Wi-Fi-t és volt egy egyéb kategória is. Az eredményekből az derül ki, hogy a kényelmes ülés hatszor fontosabb, mint a Wi-Fi, míg a jó kiszolgálás 2,7-szer fontosabb, mint az ételek és italok minősége.