A kötelékben repülés azon az elven működik, ahogyan a vonuló madárcsapatok is felsorakoznak átlósan egymás mellé illetve mögé: a vezető gép mögötti járműveknek kisebb légellenállással kell megküzdeniük, így kevesebb erőkifejtésre és üzemanyagra van szükségük a haladáshoz.
Ezt a fajta repülést a világháborúban alkalmazták először, manapság pedig elsősorban a repülőshow-k egyik kedvelt eleme. Az Airbus jóvoltából azonban most bekerülhet a kereskedelmi repülés gyakorlatai közé is, méghozzá azzal a céllal, hogy csökkentse a légi közlekedés karbonlábnyomát.
Az Airbus 2020-ban egy transzatlanti úton fogja tesztelni, hogy az ötlet megvalósítása tényleg üzemanyag-hatékonyabb-e, mint a hagyományos repülés, és egyáltalán, biztonságos-e így közlekedni. A tesztrepülést egy A350-1000-es tesztgéppel és egy már közlekedő A350-900-assal fogják végrehajtani - adja hírül a Simple Flying.