Kibővítik és korszerűsítik is a prágai Václav Havel nemzetközi repülőteret, mivel az jelenleg kapacitáshiánnyal küzd. Ez azt jelenti, hogy idén például a leszállások körülbelül 10 százalékát volt kénytelen elutasítani. Az utasforgalom 2013 óra folyamatosan növekszik.
A legnagyobb beruházás az új futópálya megépítése lesz – ez párhuzamos lesz a jelenlegi 06/24-es jelű pályával. Az új futópálya meglévőtől és a termináltól délre épül, így a két pálya közrefogná a terminált, írja az AIRportal.hu.
Ezen kívül a jelenlegi három terminál mellé még kettőt építenek, tovább bővítik a repülők állóhelyeinek számát és a biztonsági ellenőrzések rendszere is átalakul. 2028-ig elkészül a Prágát a repülőtérrel, illetve a közeli Kladno várossal összekötő villamosított vasútvonal is. A fővárosból a repülőtérre való kijutás ezzel felgyorsul, mindössze 25 percet vesz majd igénybe. A járatok indulnának mindkét végállomásról. A vasútépítés tervezett költsége megközelíti a 40 milliárd koronát (520 milliárd forint).
A repülőtér az idén 17,7 millió utast kezel, 5,8 százalékkal többet, mint tavaly. A fejlesztésekkel azt szeretnék elérni, hogy 2035-ben már évi 23 millió utas kezelésére legyen alkalmas.